Biocombustibilii, folositi in transportul aerian ca alternativa regenerabila

Luni, 21 Martie 2011, ora 15:07
2066 citiri
Biocombustibilii, folositi in transportul aerian ca alternativa regenerabila

Companiile Airbus si TAROM, impreuna cu un consortiu de parteneri, au pus bazele unuia dintre primele proiecte la nivel european destinate infiintarii unor unitati de productie si procesare de biocombustibili pentru transportul aerian (bio-kerosen), precizeaza NewsIn.

Proiectul, a carui centru va fi in Romania, are drept obiectiv furnizarea de biocombustibil extras din camelina (planta folosita in mod curent in industrie pentru semintele ei bogate in ulei), ca alternativa regenerabila, sustenabila, la combustibilul traditional folosit in transportul aerian.

In cadrul acestui proiect, partea de management de proiect va fi realizata de o organizatie non-guvernamentala romaneasca, in timp ce Airbus va activa drept suport pentru implementarea si obtinerea de avantaje competitive pentru proiectul local de productie de biocombustibili.

"De indata ce sunt finalizate studiile de fezabilitate legate de potentialul de dezvoltare al agriculturii, tehnologiei specifice si al industriei aeronautice, vor fi evaluate, de asemenea, si unitatile pentru rafinarea combustibilului deja existente, pentru a putea observa nivelul capacitatii de productie existent din Romania. Camelina a fost aleasa ca materie prima datorita potentialului sau energetic ridicat, al cerintelor reduse de alternare a culturilor, al potentialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de sera si a cantitatilor reduse de apa necesare acestei plante. In plus, camelina este deja existenta in Romania, poate fi cultivata si recoltata de familiile de fermieri si constituie, in egala masura, o hrana de foarte buna calitate pentru animale", se spune in comunicat.

Airbus va sprijiini procesul de obtinere de autorizatii pentru productia acestui combustibil si va coordona evaluarea efectelor produse de biocombustibil asupra motoarelor si a sistemelor de functionare ale aeronavelor. Consortiul de proiect va colabora cu Facultatea de Agronomie Bucuresti si cu Centrul de biotehnologie al Facultatii de Medicina Veterinara (BIOTEHGEN) in etapa de amenajare a culturilor de camelina, de recoltare si de productie.

"Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinariile si o companie aeriana pentru sustinerea comercializarii biocombustibililor produsi", a declarat directorul Diviziei de Energii Alternative, Paul Nash."Proiectul dezvoltat in Romania ne va ajuta totodata sa verificam sustenabilitatea si viabilitatea economica a productiei de bio-kerosen", a adaugat acesta.

Din consiliul de conducere al asociatiei non-guvernamentale fac parte TAROM, alaturi de compania Honeywell's UOP, de CCS (Compania de Camelina a Spaniei) si de Airbus. Honeywell's UOP va furniza tehnologia de rafinare pentru biocombustibili, CCS va contribui in acest proiect cu informatii despre cresterea camelinei, despre retele de monizorizare a activitatii agricole si cu alte date de specialitate. Airbus va oferi suport tehnic, va asigura managementul cunostintelor necesare in derularea proiectului, si va finanta studiile de evaluare a sustenabilitatii si cele legate de analiza ciclurilor de viata ale produselor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#tarom, #biocombustibil, #industria aeronautica, #transport aerian , #stiri Tarom