Managerul privat de la TAROM e in picaj. Cine poarta sambetele companiilor nationale de transport

Marti, 25 Iunie 2013, ora 18:25
1892 citiri
Managerul privat de la TAROM e in picaj. Cine poarta sambetele companiilor nationale de transport
Christian Heinzmann, managerul privat de la Tarom

A venit randul belgianului de la Tarom, Christian Heinzmann, sa faca loc intereselor care alunga managerii privati de la companiile de stat subordonate Ministerului Transportului. Este un deja vu al demisiilor managerilor din cadrul CFR si CFR Marfa, "sperante" ale caror recrutari au durat si au costat mult.

Managerul privat de la Tarom, ales in toamna anului trecut dupa subita retragere a austriacului Heinrich Vystoupil, a declarat pentru presa ca a fost obligat, vineri, de Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie, sa isi scurteze mandatul cu trei ani, adica pana in luna noiembrie, pe seama unor nemultumiri ale boardului cu privire la planul de redresare al companiei.

In primul trimestru din 2013, pierderile Tarom s-au redus cu 24% fata de aceeasi perioada din 2012, la 11,4 milioane de euro.

In aceeasi zi, boardul a numit un nou director executiv, in persoana lui Nicolae Demetriade, un membru recent al CA, respins initial la alegerea componentei boardului. Demetriade, care a condus Tarom in perioada 2000-2001, spune ca a fost numit in functie pentru a urgenta procesul de rentabilizare a companiei, care prevedea ca Tarom sa intre pe profit din 2015. Totusi, Lucian Isar, fost membru al boardului, face acuzatii grave pe blogul sau:

"Batalia pentru imbunatatirea performantelor Tarom a trecut pe plan secund la scurt timp dupa introducerea managementului privat. Principala preocupare a devenit 'batalia' romaneasca pentru Tarom si probabil ca va ramane pana cand aceasta va fi castigata. Este lupta dusa de o parte din managementul privat neexecutiv, adica membri ai Consiliului de Aministratie, in stransa colaborare cu actionarul, de a lua locul managementului privat executiv direct ori prin cunoscuti".

De altfel, esecul proiectului managerilor privati la companiile de stat este intuit de analisti de ceva vreme: "E doar o pantomima pe care Guvernul o joaca in fata FMI. De trei ani treneaza acest proces, pentru ca a fost blocat mereu de clientela politica", a declarat analistul Mircea Cosea.

Managerii privati pentru companiile de stat, un concept de aruncat praf in ochi

Managerul privat de la CFR, inlocuit cu un fost director de la CFR Marfa

Nici managementul privat de la CFR nu a rezistat prea mult. In aprilie, Dimitris Sophocleous a demisionat, dupa ce planul de redresare a companiei feroviare a fost respins de Adunarea Generala a Actionarilor (AGA). Au urmat membrii CA, din care faceau parte alaturi de Sophocleous, Lucian Isar (presedinte), Dan Sandu, Enache Jiru si Florian Kubinschi.

Ultimii doi fac parte si din noul Consiliu, caruia i s-au alaturat Sorin Mindrutescu, CEO Oracle Romania, Peter Weiss, fostul Country CEO al Bancpost si fost presedinte al ABN Amro Romania (RBS Romania) si George Micu, fost director al CFR Marfa, numit in locul grecului, la conducerea companiei.

Taieri de capete si la CFR Marfa

Tot in aprilie, la doar cateva zile distanta, un alt manager privat capituleaza la CFR Marfa. Mustafa Aysun, presedintele Consiliului de Administratie a anuntat retragerea, fara sa ofere motivul deciziei. El fusese ales cu doua luni in urma in componenta Consiliului, alaturi de Alexandru Dragos Draghici (ales de CA pentru functia de director general), Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionut Georgescu si Dan Belcea.

Conducerea companiei va fi, probabil, din nou inlocuita, odata cu preluarea ei de GFR, compania omului de afaceri Gruia Stoica.

Mafia bulgară profită după intrarea parțială în Schengen. Schema prin care economia subterană din țara vecină câștigă bani grei
Mafia bulgară profită după intrarea parțială în Schengen. Schema prin care economia subterană din țara vecină câștigă bani grei
România și Bulgaria au devenit recent membre parțiale ale spațiului Schengen, cu frontierele aeriene și maritime. Cele două țări țintesc intrarea deplină în zona fără control vamal....
Autostrada Unirii. Autoritățile deschid ofertele pentru un lot montan complicat
Autostrada Unirii. Autoritățile deschid ofertele pentru un lot montan complicat
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA deschide miercuri, 24 iulie, ofertele pentru proiectarea și execuția lotului montan Pipirig – Leghin. Săptămâna...
#management privat companii stat, #Christian Heinzmann Tarom, #management privat CFR , #Management

Curs valutar

1 EUR = 4.9704 RON

-0.0025

1 USD = 4.5850 RON

0.0101
  1. Covrigii, o afacere de miliarde. Cele patru rețele de magazine care își împart piața din România
  2. Greșeala pe care o facem cu toții dimineața înainte de a urca în mașină. Cum putem evita defecțiunile motorului
  3. Fast-food, varianta nordică. Un mare lanț european de restaurante pregătește extinderea în România
  4. Drumul Daciei în Europa. Parcursul fulminant al mașinii românești în clasamentele vânzărilor. Cum stă în fața competitorilor
  5. Declinul mașinilor electrice, anunțat prea devreme. Ce se întâmplă pe piața auto
  6. Dacia Sandero a devenit cea mai vândută mașină din Europa. A lăsat în urmă Tesla Model Y VIDEO
  7. Încă un eșec major bifat de mașinile electrice. Bogații de la Porsche au confirmat: „Clienții au rămas reticenți"
  8. Începe Rabla Plus 2024. La ce sume se ridică voucherul pentru persoane juridice
  9. Cât costă să-ți faci propria piscină, în 2024. Companiile de profil sunt suprasolicitate
  10. Euforie pe piața crypto: ce urmează să se întâmple cu Bitcoin. Prețul a crescut deja de 4 ori, într-un an și jumătate