Un nou gigant a intrat pe piața din România și vrea să se extindă. Produsele pe care le oferă

Luni, 24 Iunie 2024, ora 10:35
651 citiri
Un nou gigant a intrat pe piața din România și vrea să se extindă. Produsele pe care le oferă
Coș de cumpărături FOTO: Hepta

Zabka, un colos al retailului din Polonia, a intrat pe piața din România și concurează cu Mega Image. Are deja peste 10.500 de magazine și 3,5 milioane de clienți zilnic.

Gigantul polonez a deschis deja primele markeuri în București, cu numele de brand „Froo” și intenționează să se extindă în continuare, potrivit gandul.ro.

„România este prima noastră piață internațională. În Polonia, avem 10.500 de magazine şi deschidem, în medie, alte trei magazine pe zi. În România, momentan avem cinci unităţi, dar ne extindem. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeaşi viteză ca în Polonia şi ţinând cont de mărimea pieţei, putem face asta. Înainte de toate însă, trebuie să înţelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul. Acum încă învăţăm”, a spus Anna Grabowska, CEO al Zabka International.

Gigantul dorește să aplice la noi aceleași reguli ca și în Polonia, unde aproape jumătate din populație are un market Zabka la mai puțin de 500 de metri distanță de locuință.

Compania a intrat pe piața din România la finalul lui 2023.

„Avem cinci magazine deschise, șase sunt în amenajare, iar mai multe spații sunt în pregătire sau negociere. În medie, amenajarea unei unități durează între 5 și 8 săptămâni,” a declarat Radu Trandafir, reprezentantul local al companiei.

Marketurile „Froo” se concentrează pe consum imediat, având ca public țintă clienții tineri din mediul urban.

De asemenea, ele oferă o gamă variată de produse, de la hot-dog și cafea, până la gheață.

„Avem şi câteva produse de băcănie, spre exemplu, sau de curăţenie a locuinţei, dar aceste categorii nu sunt în focus. În medie, avem 2.500 de SKU-uri într-un magazin. La noi, clientul găseşte câte ceva din orice categorie dacă, spre exemplu, a uitat să cumpere sau are nevoie imediat” a mai spus CEO-ul companiei.

Mărcile private ale Zabka, care reprezintă aproximativ 20% din oferta marketurilor, se focusează pe zona de bistro, de unde se poate cumpăra cafea, sandvișuri și alte produse preparate rapid.

„Pentru clienții noștri, proximitatea contează mai mult decât prețul. Aproximativ 30% dintre oameni sunt dispuși să plătească mai mult pentru a avea un magazin aproape,” a mai spus CEO-ul gigantului polonez.

...citeste mai departe despre "Un nou gigant a intrat pe piața din România și vrea să se extindă. Produsele pe care le oferă" pe Ziare.com

#supermarketuri, #cumparaturi, #produse, #Polonia, #consumerism, #magazine , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9729 RON

0.0013

1 USD = 4.5749 RON

0.0104
  1. Marcel Ciolacu a dezvăluit accidental deficitul bugetar real la care se așteaptă Guvernul în 2024. Cifra depășește toate estimările făcute până acum
  2. Suma uriașă pe care o vor plăti românii, pentru organizarea alegerilor. Semnal de alarmă: „Nemaivăzut așa ceva, pe vreme de pace!"
  3. Două țări NATO ”plâng” după Putin: Ucraina le lovește dur, punând bariera Rusiei
  4. A intrat în vigoare „taxa pe lux”. Care sunt marjele de impozitare și până când trebuie să se grăbească românii să-și declare bunurile
  5. Cea mai mare putere din Vest și 800.000 de români loviți de criză: Norvegia, Suedia și Polonia o depășesc
  6. Cine este bugetarul care încasează un salariu de 36.000 de euro net, lună de lună. Acuzații grave
  7. Colapsul care amenință România, din 2030: „Va fi un tsunami financiar!"
  8. O multinațională cu profituri de miliarde de euro anunță finalizarea unei fabrici în Transilvania
  9. Revolta unui expert contabil. Cât au ajuns să plătească la stat micile afaceri românești, în comparație cu corporațiile: „discriminare socialistă din partea guvernului!"
  10. Care este avuția medie netă a românilor. Suma pare foarte ridicată la prima vedere