Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

7 pasi prin care aduci inovatia in compania ta

7 pasi prin care aduci inovatia in compania ta

Companiile care au cunoscut o crestere gigantica “acuza” intotdeauna cultura inovatiei pentru succesul obtinut. Libertatea gandirii creative pentru a rezolva problemele, indiferent de dimensiunea lor, te-ar putea ajuta si pe tine sa urmezi calea succesului, in business.

Un studiu realizat in 2010 pe un esantion de 1.500 de CEO a aratat ca oamenii din functie de conducere considera  aptitudinile de leadership absolut necesare pentru prosperitatea afacerii. Aptitudinile de leadership sunt, intr-adevar, singurele care nu pot fi obtinute prin outsourcing, ci reprezinta ADN-ul avantajului competitiv sustenabil.

Putine sunt insa companiile in care liderii asigura un mediu favorabil unei culturi a inovatiei, tocmai de aceea, Inc.com iti ofera cateva sfaturi pentru evolutia favorabila a companiei tale.


Alimenteaza pasiunea


Fara pasiune, niciuna dintre marile inventii nu ar fi fost realizate in ziua de azi.


Important este, totusi, sa ai grija ca acesta pasiune sa fie indreptata intr-un scop productiv. Exemple relevante pentru acest sfat ar fi nume mari precum Steve Jobs, care a vrut sa reinventeze industria filmului animat, punand bazele companiei Pixar, sau Pfitzer, care incearca sa salveze vieti.


Scopul tau trebuie sa fie unul original, iar cu cat este mai mare acest scop ca valoare, cu atat mai multa pasiune va genera membrilor din echipa ta.


Arata-ti aprecierea fata de orice idei


Normele sociale in orice cultura sunt stabilite de lucrurile pentru care oamenii sunt pedepsiti si cele pentru care sunt apreciati si chiar recompensati.


Recompensele poti fi sub mai multe forme, insa rezultatele bune ar trebui sarbatorite prin lauda, oportunitati de dezvoltare a carierei si beneficii.


Pe scurt, daca vrei ca echipa ta sa fie cat mai creativa, trebuie sa stabilesti un mediu care ii recompenseaza pentru ideile originale.


Acorda autonomie


Oferind autonomie, extinzi nivelul la care se afla increderea in compania ta.


Inevitabil, oamenii vor lua decizii diferite fata de cele pe care le-ai lua tu, tocmai de aceea trebuie sa formulezi un mesaj clar privind rezultatele pe care le astepti.


De aici, trebuie sa treci la un nivel superior de incredere si sa ii lasi sa isi faca singuri treaba, asigurandu-te, in acelasi timp, ca toata lumea stie ca supraveghezi proiectul si apreciezi judecata si creativitatea lor.


Increderea ta ii va motiva sa obtina rezultatele cele mai bune, tocmai pentru a nu te dezamagi.


Incurajeaza oamenii sa isi asume riscuri


Un model foarte bun de companie care incurajeaza inovatia este cea in care angajatii au libertatea de a a-si asuma riscuri, fara teama ca ar putea fi judecati.


Liderii isi incurajeaza subordonatii sa spuna ceea ce gandesc, chiar daca ar putea starni controverse, sa ia decizii dificile fara sa stea foarte mult pe ganduri, sa isi asume riscuri inteligente si sa puna sub semnul intrebarii actiunile care nu sunt pe aceeasi lungime de unda cu valorile lor, in acest model aproape ideal de companie.


Experimenteaza


Cei mai mari inovatori nu sunt neaparat mai destepti decat tine sau extraordinar de talentati. Acestia, pur si simplu, au renuntat la teama de esec si au incercat din nou si din nou.


Experimenteaza incontinuu, chiar daca unele incercari vor fi sortite esecului. Cel mai important este “sa te ridici” si sa incerci din nou, cat mai repede, pentru ca fiecare minut de stagnare iti poate afecta compania.


Gandeste “la scara mica”


Tine minte ca organizatiile mici au tendinta de afi mult mai agile si chiar dezvolta un simt puternic al curiozitatii, fara sa se teama sa faca fata unei schimbari.


Spre deosebire de companiile mici, cele mari, cel mai adesea, “traiesc” pentru a proteja ideile anterioare si nu se concentreaza atat de mult asupra creatiei de noi idei.


Maximizeaza diversitatea


Diversitatea, in orice forma, contribuie la crearea unei culturi creative: diversitatea de gandire, diversitatea experientelor, religiilor, hobby-urilor, preferintelor politice, varstelor, gusturilor muzicale si chiar a preferintelor sportive.


Cea mai benefica pentru compania ta ar fi o contopire a diverselor perspective si a experientelor unice caracteristice fiecarui angajat, care te-ar putea ajuta sa gasesti produsul sau serviciul inovativ din piata ta.


Aceasta imbinare are potential maxim de a-ti alcatui una dintre cele mai creative culturi organizationale, care se va reflecta fara indoiala in rezultatele financiare ale companiei tale.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2594 ori