Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Apple isi ia adio de la Steve Jobs. Incotro se indreapta compania

Apple isi ia adio de la Steve Jobs. Incotro se indreapta compania


Diferenta dintre sisteme Apple si alti competitori a fost pefect sintetizata de Umberto Eco intr-o comparatie care viza rivalitatea antica dintre Apple si Microsoft. Pentru scriitorul italian, un Mac era precum catolicismul: "iti spune ce trebuie sa faci ghidandu-te pas cu pas", in timp ce Windows avea toate caracteristicile religiei protestante: "permitand libera interpretare a scripturii si plecand din start cu ideea ca nu toata lumea poate fi mantuita", nota, in urma cu doua decenii, Eco.

Secretomania lui Steve Jobs, geniul tehnologic din spatele succesului Apple, a asigurat mentinerea sub control a datelor tehnice ale sistemelor de operare, dar nu s-a dovedit intotdeauna profitabila pentru companie. Evenimentul din 9 septembrie, de la sediul companiei din Cupertino, nu a avut doar scopul de a prezenta noua serie de iPhone-uri, ci a reprezentat si un bun prilej pentru Tim Cook sa anunte o noua era in evolutia companiei. Una in care Apple se pregateste sa ii spuna pentru a doua oara adio lui Steve Jobs. De aceasta data pentru totdeauna, dupa cum cred reporterii de la The Economist.

Aceeasi batalie, alti competitori

Modul de lucru al lui Jobs, care prefera sa tina sub control intern tehnologia dezvoltata s-a dovedit paguboasa in lupta cu Microsoft. Acordarea licentei Windows catre diversi producatori de calculatoare a dus in cele din urma la dobandirea suprematiei de catre Microsoft in batalia PC-urilor desfasurata in urma cu doua decenii.

Acum Apple trebuie sa isi reconsidere pozitia si deschiderea fata de parteneri intr-o lupta pe viata si pe moarte desfasurata in piata dispozitivelor smart. Unde coreenii de la Samsung si chinezii de la Xiami sulfa in ceafa companiei americane cu produse competitive si cu un pret mai bun, iar Google a acaparat deja piata prin instalarea sistemului de operare Android pe 70% din tabletele si telefoanele smart existente pe piata.

Nisa de lux, zona inchisa

In tot acest timp, produsele Apple au marsat pe preturi mai mari decat ale concurentei beneficiind de popularitatea crescanda a firmei si de elemente inovative din punct de vedere tehnologic care au adus o cifra consistenta in conturile firmei. Ca exemplu, media de pret a produselor smart dezvoltate de Apple este de 609 dolari, fata de 249 media rezultata in urma unui calcul global al acestor dispositive efectuat de IDC, o firma de cercetare in marketing.

Adauga la pretul unui iWatch si pretul unui iPhone , ceasul smart nefunctionand decat in simbioza cu un alt produs Apple, si vei avea un cost de aproximativ 1000 de dolari. Anuntul privind interconectivitatea crescanda intre produsele Apple care ruleaza pe iOS nu este pe masura sa asigure o deschidere a pietei, compania avand nevoie sa faca pasi increzatori spre noi parteneri si sa asigura o distributie mai larga sau un grad de compatibilitate mai mare a programului de operare integrat aparaturii produse sub brandul Apple.

Politica portilor deschise va fi o provocare pe care Tim Cook trebuie sa o imbratiseze dupa ce si-a dovedit efectele benefice si in trecut, la lansarea iTunes pe sistemele Windows, lucru care a dus la o explozie a vanzarilor de iPod-uri sau la initierea Apps Store-ului dupa prima serie iPhone. Este chiar o necesitate, daca ne gandim ca urmatorii pasi pe care Apple i-a programat vizeaza inlocuirea cardurilor de plata cu un dispozitiv smart purtand sigla companiei.

Tag: apple, tehnologie apple, steve jobs, steve jobs apple, produse smart apple

http://www.economist.com/news/business/21616967-apple-becoming-very-different-company-and-not-just-because-its-newly-unveiled

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3172 ori