Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa scrii o scrisoare de vanzari buna

Cum sa scrii o scrisoare de vanzari buna
De cele mai multe ori, iti contactezi cei mai multi potentiali clienti prin telefon. Cu toate acestea, exista si ocazii cand trebuie sa scrii o scrisoare pentru a ajunge la ei. Daca scrisoarea e bine facuta, iti poate intari mesajul de vanzare, poate imbunatati imaginea firmei tale si iti poate aduce avantaj competitional daca te "bati" cu alte firme pe acelasi client important. Daca scrisoarea e slaba, insa, este forate posibil sa pierzi vanzarea.

Scrisorile de vanzari se impart in 3 categorii principale: scrisori de prezentare, scrisori de follow-up si scrisori-coperta pentru pachete de prezentare a produselor. Dupa cum le spune si numele, primele au drept scop sa te prezinte clientului si sa anunte o viitoare contactare personala, cele de follow-up sunt folosite pentru a intari un anumit aspect discutat intr-o intalnire anterioara, iar cele din urma fac parte dintr-un pachet mai mare si il informeaza pe destinatar despre ce va gasi in acest pachet.

Pentru inceput, ar trebui sa stii ca "eu" este cel mai nepotrivit cuvant care poate fi folosit intr-o scrisoare de vanzare, iar cel mai eficient este "dumneavoastra". Niciodata sa nu spui "eu", pentru ca destinatarul nu va mai citi mai departe. Ideea este ca pe potentialul client nu-l intereseaza cine esti tu si cate stie produsul tau sa faca, ci ce va avea el de castigat daca o sa cumpere de la tine. Asa ca daca vrei sa spui "Va pot instrui ofiterii de relatii cu publicul sa multumeasca clientii cat mai bine", mai bine schimbi cu "plangerile pe care le veti primi de la clienti vor scadea, in urma trainingului ofiterilor de relatii cu publicul".

Daca vrei ca scrisoarea ta sa aiba sanse reale de a atrage atentia potentialilor clienti, urmeaza urmatoarele sfaturi:

1. Prezinta-te cititorului sau adu-i aminte cine esti, daca l-ai mai contactat

In multe cazuri va trebui sa iti incepi scrisoarea cu o scurta prezentare a ta si a afacerii tale. Daca ai mai vorbit cu persoana in cauza, faptul ca ii reamintesti cine esti va intari contactul.

2. Foloseste "bullet"-uri

Cuprinsul scrisorii ar trebui sa aiba in jur de 3 idei principale, scrise cu liniute sau cu bullet-uri. Bullet-urile sunt bune pentru ca fac scrisoarea usor de citit, iar tu ai de castigat daca le folosesti, pentru ca ii arati cititorului exact care sunt ideile pe care vrei sa le transmiti.

3. Incheie anuntandu-ti o viitoare actiune

Ce vrei sa obtii de pe urma acestei scrisori? Vrei o intalnire face-to-face? Vrei sa raspunzi unor intrebari puse intr-o intalnire anterioara? Vrei sa-ti informezi mai bine potentialul client? Vrei sa stabilesti semnarea unui contract? Trebuie sa inchei scrisoare prin solicitarea unei actiuni concrete, de exemplu: "Va voi suna joi, 10 ianuarie, pentru a stabili o intalnire" sau "Va rog sa returnati contractul din interior vineri, 11 ianuarie, sau sa ma sunati daca aveti neclaritati in legatura cu acesta".

4. Scrisoarea sa fie scurta

Rareori vei da peste cineva care sa nu se plictiseasca dupa prima pagina, asa ca nu depasi dimensiunea aceasta. Multi cititori se uita imadiat in josul paginii, sa vada semnatura, pentru a sti de la cine au primit scrisoarea. De asemenea, daca te rezumi la o pagina e mult mai usor sa-ti exprimi foarte clar si concis ideile principale.

5. Arata-le ca le "intelegi" firma

Vei castiga increderea celor carora le trimiti scrisoarea daca le arati ca intelegi esenta companiei lor. Acest lucru este important mai ales daca vrei sa castigi un client mare, corporate. Mentioneaza pe scurt ceva despre brand-ul lor, imaginea lor si nevoile lor.

6. Foloseste-te de statistici

Sprijina-ti afirmatiile cu cifre. Acest lucru arata ca intelegi despre ce e vorba in afacerea lor si poti demonstra ca produsul sau serviciul tau le poate rezolva problema. Totodata, data te faci bine inteles, potentialul client s-ar putea sa sprijine produsul tau in cadrul companiei.

7. Da-le idei

Scrisoarea ta este, in esenta, o scurta propunere de vanzare, asaca, precum am mai spus, trebuie sa se vada ca te gandesti la nevoile clientului. S-ar putea ca, la inceput, sa crezi ca daca iti pui ideile in scrisoare, potentialul client le va folosi si nu va apela la tine. Gresit. Daca le dai cateva idei, vor simti ca deja vrei sa ii ajuti si ca vor avea de castigat din colaborarea cu tine. Totodata, vei arata ca esti creativ si ca te gandesti la interesul clientului.

8. Da-o cuiva sa o citeasca inainte de a o trimite

Fa acest lucru pentru a verifica daca scrisoarea e clara si daca nu s-au strecurat cumva greseli.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 24239 ori