Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

10 pasi pentru dezvoltarea afacerii de acasa

10 pasi pentru dezvoltarea afacerii de acasa

O firma cu sediul in propria casa, fara inventar, chirie de platit sau angajati de supravegheat pare un mod simplu de a face bani la inceput, dar cand telefoanele se inrosesc, clientii se intorc pentru mai mult, proprietarii de afaceri home-based cad adeseori prada propriului succes.

Fie ca se epuizeaza, incercand sa faca ei insisi totul, fie cheltuie prea mult incercand sa angajeze oameni pentru a fi ajutati, profitul se duce pe Apa Sambetei.

Din fericire, exista metode de a-ti duce afacerea de casa la un nou nivel, fara a sacrifica rentabilitatea sau nervii. Urmand acesti 10 pasi, vei descoperi cum se poate ca afacerea de acasa sa atinga succesul pe care ti l-ai imaginat, atunci cand ai pus bazele acestei afaceri:

1. Concentreaza-te pe un singur produs sau serviciu, promoveaza-l, creste-i vanzarea. Desi este tentant sa te dezvolti in toate directiile, e mai putin riscant si mai profitabil sa alegi un produs care sa te reprezinte si cu care sa pui o baza concreta.

2. Extinde linia proprie, oferind produse si servicii complementare. Odata ce produsul tau a "spart" piata si clientii dau semne ca-l apreciaza, nu pierde oportunitatea produselor sau serviciilor inrudite, diversificand astfel linia de produse. Astel, nu numai ca le vei oferi clientilor o arie mai mare de selectie, dar si retailerii iti vor vedea firma cu alti ochi, fiind cunoscut faptul ca le place mai mult sa achizitioneze o linie de produse, in loc de un singur item. home_based.jpg

3. Gaseste modalitati de a creste vanzarile in randul clientilor fideli. Este mult mai ieftin decat sa cauti clienti noi. Chiar daca nu-ti poti extinde linia de produse, iti poti creste veniturile prin vanzarea mai multor produse, in cadrul acelorasi clienti. O metoda ar fi discountul pe volum, mai ales atunci cand costurile de productie sunt mici( 2 tricouri la pretul unuia). O alta idee ar fi sa le dati clientilor fideli sansa unui castig la fiecare zece produse cumparate.

4. Adu-ti un ajutor- fie ca este vorba de un angajat cu carte de munca, freelancer, practicant, contractor independent sau proprii tai copii. Nu doar ca iti vei elibera fluxul monetar, ajustand raportul cheltuieli/munca prestata, dar vei fi in stare sa cultivi o retea de oameni talentati, care te vor putea ajuta in viitorul afacerii.

5. Creeaza-ti un site prin care sa-ti faci firma cunoscuta si sa-ti vinzi produsele. Multumita Internetului, nu mai este necesar sa deschizi un magazine ca sa atingi clientii de retail. Pentru comerciantii produselor gen carti rare, colectionabile, un butic online poate atinge sute de mii de vizitatori, mii de cumparatori, eliminand plata chiriei si a utilitatilor.

6. Uneste-ti fortele cu o alta afacere. Un parteneriat cu o companie intr-o industrie inrudita este o solutie de marketing ieftina si usor de pus in practica. Daca vinzi produse spa, spre exemplu, ai putea convinge un club local de sanatate sa ofere discount membrilor care achizitioneaza produse de la firma ta.

7. Tinteste spre alte piete. Daca vinzi produse adolescentilor, fa-ti produsele cunoscute si in randul studentilor. Daca vinzi produse destinate mamelor care lucreaza, poate, cu ceva modificari, aceleasi produse pot fi vandute si mamelor casnice. Alta strategie ar fi sa iei un produs sau serviciu cu orientare spre retail si sa-l comercializezi, en-gros.

business man8. Gaseste diferite modalitati de a te face cunoscut. Procesul de marketing pe care il abordezi nu trebuie sa insemne o cheltuiala imensa pe anunturi in ziare, listare in Pagini Aurii, spoturi tv sau radio. Trimitearea de newsletter-uri te poate ajuta la fel de mult.

9. Extinde-te intr-o alta locatie. Asta ar putea insemna sa-ti inchiriezi spatiu de birouri intr-un centru de afaceri sau sa imparti un spatiu cu o alta firma, aflata la randul ei, in dezvoltare.

10. Gandeste-te la francizarea afacerii pe care o detii. In timp ce majoritatea afacerilor "de casa" raman mici, afacerea ta poate da lovitura, in sistem de francizare. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este daca afacerea ta poate fi transformata intr-un format pe care sa-l poate opera si altcineva.

Bloombiz

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3887 ori