Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aventuri la infiintarea unei firme: 15 taxe (I)

Aventuri la infiintarea unei firme: 15 taxe (I)

"De ce trebuie sa alerg prin zeci de locuri, sa platesc zeci de taxe mici si sa depun zeci de hartii?! Mai bine sa-mi platesc o suma mai mare, dar o singura data", se plangea acum ceva vreme un antreprenor care tocmai trecuse prin furcile caudine ale birocratiei pentru a-si deschide o terasa in Centrul Vechi.

Pentru a infiinta o companie trebuie platite la Registrul Comertului nu mai putin de 15 taxe. Fiecare cu o valoare modica de 5-10 lei. Iar o "mica taxa uitata" e un bun prilej pentru ca autoritatile sa amane infiintarea firmei.

O alta explicatie pentru numarul mare de taxe la infiintarea firmelor este ca astfel statul poate sa dea de munca unor angajati - cineva trebuie sa verifice daca toate cele 15 taxe au fost platite. In total, la Registrul Comertului sunt aprobate aproape 1.800 de posturi in 2010.

Pentru cei pe care s-ar putea sa-i apuce "antreprenoriat" in vremuri de criza, blog.pragent.ro a intocmit o lista a taxelor care trebuie platite:

- 10 lei: verificare unicitate sediu social;

- 10 lei: verificare asociat unic.

Total: 20 lei

Alte taxe:

- 2 lei: Fond pentru finantarea Buletinlui Insolventei - 10% din taxele perpute de Oficiile Registrului Comertului pentru operatiunile de inregistrare;

- 10 lei: Fond lichidare legea 169/2010 - 50% din taxele registru;

- 31.5 lei: taxa publicare Monitorul Oficial, partea a IV-a - informatii despre societatile comerciale;

- 30 lei: Certificat constator (un certificat care atesta ca s-a inregistrat o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca sunt indeplinite conditiile de functioare impuse de legislatia in domeniul sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii);

- 120 lei: taxa de inmatriculare;

- 10 lei: taxa obtinere cazier fiscal;

- 20 lei: sume pentru cazier fiscal;

- 10 lei: taxa pentru obtinere cod unic de inregistrare;

- 10 lei: transmitere declaratii catre autoritati (?);

- 10 lei: transmitere acte pentru publicare in Monitorul oficial.

Alte taxe:

- 12 lei - Fond pentru finantarea cheltuielilor cu Buletinul Insolventei (10% din taxele de registru);

- 105 lei - Fond pentru lichidarea societatilor comerciale (50% din taxele de registru).

Pe langa taxele platite la institutiile statului, trebuie sa luati in calcul si sumele necesare capitalului social minim - 200 de lei.

In plus, daca vreti sa apelati la un avocat pentru deschiderea firmei, costurile vor creste cu cel putin 650 de lei - 500 de lei onorariul avocatilor si inca 150 de lei onorarii notariale (declaratie pe propria-raspundere si procura pentru avocat).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2397 ori
Citeste mai multe despreinfiintare firme taxe antreprenor