Aventuri la infiintarea unei firme: 15 taxe (I)

Vineri, 27 August 2010, ora 10:15
2753 citiri
Aventuri la infiintarea unei firme: 15 taxe (I)

"De ce trebuie sa alerg prin zeci de locuri, sa platesc zeci de taxe mici si sa depun zeci de hartii?! Mai bine sa-mi platesc o suma mai mare, dar o singura data", se plangea acum ceva vreme un antreprenor care tocmai trecuse prin furcile caudine ale birocratiei pentru a-si deschide o terasa in Centrul Vechi.

Pentru a infiinta o companie trebuie platite la Registrul Comertului nu mai putin de 15 taxe. Fiecare cu o valoare modica de 5-10 lei. Iar o "mica taxa uitata" e un bun prilej pentru ca autoritatile sa amane infiintarea firmei.

O alta explicatie pentru numarul mare de taxe la infiintarea firmelor este ca astfel statul poate sa dea de munca unor angajati - cineva trebuie sa verifice daca toate cele 15 taxe au fost platite. In total, la Registrul Comertului sunt aprobate aproape 1.800 de posturi in 2010.

Pentru cei pe care s-ar putea sa-i apuce "antreprenoriat" in vremuri de criza, blog.pragent.ro a intocmit o lista a taxelor care trebuie platite:

- 10 lei: verificare unicitate sediu social;

- 10 lei: verificare asociat unic.

Total: 20 lei

Alte taxe:

- 2 lei: Fond pentru finantarea Buletinlui Insolventei - 10% din taxele perpute de Oficiile Registrului Comertului pentru operatiunile de inregistrare;

- 10 lei: Fond lichidare legea 169/2010 - 50% din taxele registru;

- 31.5 lei: taxa publicare Monitorul Oficial, partea a IV-a - informatii despre societatile comerciale;

- 30 lei: Certificat constator (un certificat care atesta ca s-a inregistrat o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca sunt indeplinite conditiile de functioare impuse de legislatia in domeniul sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii);

- 120 lei: taxa de inmatriculare;

- 10 lei: taxa obtinere cazier fiscal;

- 20 lei: sume pentru cazier fiscal;

- 10 lei: taxa pentru obtinere cod unic de inregistrare;

- 10 lei: transmitere declaratii catre autoritati (?);

- 10 lei: transmitere acte pentru publicare in Monitorul oficial.

Alte taxe:

- 12 lei - Fond pentru finantarea cheltuielilor cu Buletinul Insolventei (10% din taxele de registru);

- 105 lei - Fond pentru lichidarea societatilor comerciale (50% din taxele de registru).

Pe langa taxele platite la institutiile statului, trebuie sa luati in calcul si sumele necesare capitalului social minim - 200 de lei.

In plus, daca vreti sa apelati la un avocat pentru deschiderea firmei, costurile vor creste cu cel putin 650 de lei - 500 de lei onorariul avocatilor si inca 150 de lei onorarii notariale (declaratie pe propria-raspundere si procura pentru avocat).

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
OMV Petrom va testa la rafinăria Petrobrazi o nouă tehnologie de captare și utilizare a carbonului, începând cu luna iunie, arată un comunicat de presă al companiei. Testele sunt parte...
Parlamentul depășește scandalul de luni. Cine sunt noii membri ai Consiliului Concurenței
Parlamentul depășește scandalul de luni. Cine sunt noii membri ai Consiliului Concurenței
Ședința de luni din plenul reunit al Parlamentului României, care avea ca obiect numirea noilor membri ai Consiliului Concurenței, a fost una tensionată. Două partide au absentat de la vot,...
#infiintare, #firme, #taxe, #antreprenor , #Infiintare firma