Greseli care trebuie evitate cand iti faci un site de vanzari

Miercuri, 24 Octombrie 2007, ora 09:50
4410 citiri
Greseli care trebuie evitate cand iti faci un site de vanzari

Vrei sa-ti faci sau ti-ai facut deja o afacere pe internet, iar pentru acest lucru iti trebuie un site bun, care sa impulsioneze vanzarile. Dar trebuie sa ai grija - un site prea sarac ar putea plictisi vizitorii, iar unul prea bogat i-ar putea ameti. In acest articol va vom vorbi despre cele mai mari greseli pe care le fac designerii atunci cand construiesc un site de vanzari. Daca nu le-ai comis inca, citeste cu atentie, ca sa le poti evita. Daca le-ai comis, citeste cu si mai mare atentie, ca sa stii cum sa le repari.

Cand construiesti un site, orice fel de site, trebuie sa tii minte un lucru: site-ul trebuie facut pentru utilizatori. Acest lucru inseamna ca el trebuie sa fie usor de folosit, de navigat, si sa contina informatii relevante.

Hai sa ne uitam, in continuare, la greselile cele mai frecvente care se fac la construirea de site-uri de vanzari, greseli care iti pot afecta serios vanzarile, daca nu sunt depistate la timp.

Greseala 1: Sa iti "ametesti" clientii, in loc sa le vinzi.

Multi antreprenori care isi fac site-uri de vanzari vor ca acestea sa fie cat mai atragatoare, iar pentru asta includ grafica flash, animatii, tot tacamul. Este adevarat, aceste mici "trucuri" ale designerilor arata bine, insa distrag atentia vizitatorilor de la ceea ce e cu adevarat important: produsele pe care le vinzi.

Grafica nu tine loc de substanta, ea ar trebui doar sa ajute scopului ultim al site-ului: sa vanda. Nu pune multe bannere si text colorat pe site, pentru ca se creeaza un talmes-balmes din care nu se mai intelege nimic si, in plus, nu arata deloc profesionist. Daca vizitatorii sunt distrasi de asaltul grafic si nu mai vad ce ai tu de vandut, sa fii sigur ca o sa pierzi bani. Asa ca tine minte: daca grafica nu are legatura cu produsul, n-o pune pe site.

De asemenea, fara prezentari flash lungi si plictisitoare. Daca clientii petrec mai multa vreme incercand sa descopere cum se opreste prezentarea decat sa vada ce ai de oferit, inseamna ca prezentarea trebuie sa dispara. Daca nu dispare, vizitatorii sigur o vor face. Studiile au aratat ca un vizitator decide in primele 10 secunde daca va ramane sau nu pe site. Crede-ne, nu vrei sa irosesti acele secunde pretioase cu o prezentare sforaitoare.

Cel mai bine este sa iti proiectezi un site simplu si curat, fara aglomerari de culori si de fonturi. Nu e indicat sa folosesti fonduri colorate sau cu modele. Da, arata bine, dar ingreuneaza citirea textului. De asemenea, ai grija la linkuri, sa nu fie prea ciudate. Stim ca textul albastru subliniat nu arata prea grozav, dar oamenii recunosc imediat ca este vorba de un link.

Greseala 2: Sa faci site-ul prea mare.

O alta greseala pe care o comit antreprenorii care isi construiesc un site este sa-l faca prea voluminos, cu foarte multe pagini, care se incarca greu.

Acelesi studii online de care vorbeam inainte arata ca numarul de vizitatori scade cu fiecare click in plus pe care acestia trebuie sa-l dea. Daca vrei ca site-ul tau sa-si atinga potentialul maixim de vanzare, trebuie sa fie simplu, fara prea multe "straturi".

In timp ce il proiectezi, incearca sa elimini pe cat posibil paginile care nu sunt necesare. Daca vinzi mai putin de 10 produse, pune-le pe prima pagina, fara sa faci o pagina separata pentru ele. Daca sunt mai multe, grupeaza-le pe categorii si pune-le pe acestea pe prima pagina.

Totodata, incearca sa nu pui foarte multe fisiere pe site, pentru ca, cu cat sunt mai multe, cu ata se va incarca pagina mai greu, mai ales daca este vorba despre poze de dimensiuni mari.

Tine minte: 10 secunde! Daca vizitatorii asteapta prea mult pentru ca site-ul sa se incarce, se vor plictisi si vor pleca.

Greseala 3: Design care incurca navigarea.

Multi designeri vor sa arate cat de bine se pricep inventand noi moduri de a naviga printr-un site. De multe ori, ei ascund linkurile in spatele unor poze, astfel ca nu stii ca acolo este un link decat daca pui mouse-ul pe poza. E un lucru inventiv, insa s-ar putea sa ii cam incurce pe vizitatorii care nu sunt obisnuiti cu un astfel de design.

Altii pun meniuri de navigare pe ampele laturi ale paginii sau schimba aspectul meniurilor, lucru care ii poate ameti pe utilizatori.

Navigarea trebuie sa fie simpla si intuitiva. Chiar daca pare plictisitor si nu prea original, asta e scopul. Daca iti faci un site de pe care vrei sa-ti vinzi produsele, ideea nu e sa-i impresionezi pe utilizatori cu super-grafica si idei nemaivazute de design, ci sa usurezi cat mai mult procesul de cumparare.

Greseala 4: Sa ingropi informatiile importante.

Utilizatorii nu sunt faimosi pentru rabdarea de care dau dovada, astfel ca nu le prea place sa caute multa vreme informatiile de care au nevoie. Potrivit unui studiu de piata al Garner Goup, ingroparea informatiilor esentiale adanc in interiorul site-ului este vinovata pentru pierderea a mai mult de 50 la suta din vanzari. Vizitatorii nu gasesc ceea ce cauta, asa ca pleaca de pe site.

Un site trebuie sa fie ca un articol de presa: informatiile cele mai importante trebuie date primele - ce vinzi, cum ii ajuta produsele tale pe clienti, cum se poate cumpara etc. Asa le atragi atentia.


Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...