Daca esti inzestrat cu spirit antreprenorial, ai o idee originala de produs sau seriviciu iar cele mai recente masuri de austeritate nu au reusit sa iti taie din avant, este momentul sa incepi propria afacere.
Iata cateva din resursele cele mai importante, atunci cand decizi sa deschizi o firma.
Banii
Lansarea unui produs nou pe piata nu este foarte ieftina, mai ales daca este vorba despre produsul unei firme abia deschisa.
Vei avea nevoie de buget pentru a acoperi salarii, dezvoltare de prototip si testare de produs.
Ideea de produs
Pentru a avea succes, un produs trebuie sa aduca ceva in plus fata de produsele concurentilor.
Plus-valoarea trebuie sa fie atat de evidenta incat clientii sa faca efortul de abandona concurenta pentru a se indrepta spre produsul tau.
Inainte de lansarea propriu-zisa, incearca sa culegi feedback de la potentiali clienti, oferindu-le mostre sau perioade de proba a produsului.
Expertiza
Pentru a conduce o companie, ai nevoie de cunostinte de marketing, vanzari si dezvoltare, dar si de legislatie.
Chiar daca la inceput, ai putea avea impresia ca te poti ocupa de toate domeniile importante ale companiei, iti vei da seama rapid ca ai nevoie de experti care au mai fost implicati in lansari de produse.
Folosindu-te de experienta lor, vei economisi timp, bani si vei avea mai multe sanse de reusita.
Planul de afaceri
Un plan de afaceri este un instrument esential pentru succesul unei afaceri.
Acorda o atentie sporita planului de afaceri in cazul in care doresti sa obtii finantare sau sa atragi investitori.
Tot in cadrul planului de afaceri, ar trebui sa se reflecte si asteptarile financiare generate de lansarea noului produs.