Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

RallyCross: Piloteaza ca in raliul Dakar, aproape de casa

RallyCross: Piloteaza ca in raliul Dakar, aproape de casa


Unii aleg sa alerge cu masina in oras, riscand astfel amenzi usturatoare si accidente mortale, iar altii prefera sa isi faca plinul de adrenalina pe terenul de curse. Participarea la RallyCross vine cu considerabil mai putine riscuri, iar investitiile nu sunt atat de mari.

Pilotii de rallycross isi tureaza motoarele pe un circuit inchis, dar in conditiile unui raliu autentic, adica pe o pista cat se poate de accidentata.

Bolizii sunt modificati, desigur, insa nu la nivelul si costurile masinilor clasice de raliu, deoarece nu trebuie sa reziste decat cateva ture si eventual in finala, nu pe parcursul a mii de kilometri.

"Este cel mai ieftin sport cu motor, multa lume are impresia ca sunt investite mii de euro, dar nu este deloc asa. Rallycross-ul este cel mai ieftin si cel mai spectaculos sport cu motor, competitia desfasurandu-se pe o pista.

Spectatorii pot urmari intreaga evolutie a pilotilor, de la start si pana la sosire. Avem si grupa de juniori unde pot concura piloti cu varsta minima de 12 ani, deci nu ai nevoie de permis de conducere sau sa ai 18 ani pentru a participa la acest gen de competitie", spune George Iancu, membru al CS Auto Speed Rally Bucuresti.



Pentru a lua parte la RallyCross trebuie sa fii membru al unui club afiliat Federatiei Romana de Automobilism Sportiv (FRAS), iar inscrierea intr-un astfel de club se face usor si nu este contra cost.

Soferii au nevoie si de o licenta de la aceeasi institutie amintita mai sus, aceasta putand sa fie obtinuta prin achitarea unei taxe de 220 lei, care include si asigurarea pilotului pentru intregul an competitional, de actele necesare obtinerii licentei ocupandu-se insa clubul sportiv.

"Din 2005 etapele de rallycross se desfasoara conform regulamentului european de RallyCross FIA", spune George Iancu.

Partea cea mai frumoasa a acestor competitii este ca toata lumea participa de placere, premiile fiind dor simbolice: constand in tricouri, sepci, accesorii auto, acordate de sponsorul etapei. Din partea organizatorilor se acorda diplome, cupe si medalii.

Competitii in toata tara

Competitiile au loc la interval de cateva saptamani in diverse orase din tara, precum Targu Mures, Pitesti, Bucuresti si Brasov.

Urmatoarea competitie are loc in perioada 23-24 iunie, in comuna Comana, sat Gradistea, etapa care este organizata de CS Auto Speed Rally Bucuresti.

Conform organizatorilor, la competitie ar putea participa 18 piloti, alaturi de inca doi invitati concurenti din campionatul Bulgariei.

Masina cu care se concureaza la rallycross nu necesita omologari speciale, a declarat Iancu. Conform acestuia, la echipamentele de siguranta se pot monta si elemente iesite "la pensie" din campionatele de raliu, fiind necesara existenta unei custi de protectie (rollbar), scaun pentru pilot, centura de siguranta cu prindere in minim trei puncte, extinctor si aparatori de noroi la roti.

"Modificarile se pot face foarte simplu si nu necesita investitii mari", explica George Iancu, precizand ca pregatirea unei masini de rallycross nu depaseste 700-800 euro, incluzand aici si costul initial al masinii.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2512 ori