Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Oprescu: Pasajul Basarab, o chestie de ore si de zile

Oprescu: Pasajul Basarab, o chestie de ore si de zile

Primarul general Sorin Oprescu a declarat, luni, ca deschiderea Pasajului Basarab este "o chestie de ore si de zile", fiind necesare trei zile de probe, apoi alte maximum 72 de ore pentru rezultate, informeaza Mediafax.

Edilul sef al Capitalei a participat, luni, la primele teste cu incarcare ale podului hobanat din cadrul Pasajului Basarab.

Sorin Oprescu a spus ca aceste probe vor dura trei zile, iar ultima faza va fi cu incarcarea maxima de 1.500 de tone, respectiv 13 tramvaie si 24 de camioane incarcate cu 44 de tone care vor trece pe pod.


In cadrul testelor, se incarca podul cu sarcini, in situatii diferite, si se fac masuratori privind deplasarile in plan vertical si orizontal ale elementelor structurii de rezistenta, astfel incat sa se asigure nivelul prevazut de siguranta al pasajului.


Primarul general a adaugat ca dupa maximum 72 de ore de la finalizarea probelor si dupa prezentarea rezultatelor, podul va putea fi dat in folosinta.


"Dupa ce se va termina cu aceste probe, cat de curand podul va fi deschis traficului. Este o chestie de ore si de zile, sa vad rezultatele ca sunt in regula, sa binecuvanteze proiectantul si constructorul aceste rezultate si gata", a subliniat Oprescu.


Primarul a mai spus ca aproape toti si-au respectat sarcinile privind elementele de orientare, astfel ca Pasajul Basarab poate fi dat in folosinta "in deplinatatea frumusetii si a utilitatii lui".


In ce priveste statia de tramvai, Oprescu a spus ca aceasta va fi gata putin mai tarziu, iar in aceste conditii tramvaiele nu vor opri pe pod o perioada de timp, pentru ca se lucreaza la lift.


Potrivit lui Oprescu, semnele de circulatie au fost deja montate, urmand sa fie instalat un televizor.


Primarul a adaugat ca au fost puse si semnele pentru marcarea urcarilor si coborarilor de pe pod.


Oprescu a mai declarat ca au fost facute calculele de trafic prin zona Pasajului Basarab din care rezulta ca bucurestenii sunt scutiti de "aproape 40 de milioane", incluzand "costuri de benzina, pneuri, timpul de parcurgere dintre Piata Victoriei si zona Drumul Taberei si Militari".


Primarul Capitalei a precizat ca platile pentru acest proiect nu sunt la zi. "Vor mai curge o serie intreaga de plati, dupa care mai sunt capitole de negociat cu privire la unele intarzieri, la obligatiile Primariei din 2006-2007. Costul total este de un miliard de lei", a aratat edilul sef.


Oprescu a subliniat ca Podul Grand nu va intra in reparatii imediat dupa deschiderea Podului Basarab, pentru ca vrea sa fie sigur ca celelalte strazi de urcare si coborare de pe pod functioneaza.


El a precizat ca la Podul Grand se va lucra mai ales noaptea, iar ziua se va putea circula pe el, reparatiile putand fi facute pana in septembrie.


Potrivit constructorilor, Pasajul Basarab "este o lucrare iesita din comun, fiind cel mai lat pod din Europa".


Directorul executiv al proiectului, Grigore Verenciuc, a spus ca podul este o noutate in Romania in privinta claselor de beton folosit la pilonii de 80 de metri inaltime, in privinta sistemelor de prindere a armaturilor si a sistemului complex de protectie antiseismica.


In cazul unui cutremur, greutatea podului va fi preluata si amortizata de acest sistem, a adaugat Verenciuc. El a tinut sa precizat ca la Pasajul Basarab au lucrat 400 de oameni.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1106 ori