Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sorin Minea, Angst: Trebuie sa fii nebun sa investesti in industria alimentara

Sorin Minea, Angst: Trebuie sa fii nebun sa investesti in industria alimentara


Pentru Sorin Minea, seful de la Angst, fiecare zi reprezinta o lupta continua cu haosul din industria alimentara. Supravietuieste cu greu, insa de-a lungul celor peste 20 de ani de antreprenoriat, discretia si umorul l-au salvat, deopotriva.

Ca urmare, este unul dintre "nebunii" care se infrupta din succes, chiar si asa, in conditiile unor vremuri tulburi si intr-o industrie problema:

"La ora actuala, trebuie sa fii nebun sa investesti in industria alimentara. Intr-o piata nefiscalizata in proportie de 50%, o piata care in proportie de 90% e ocupata de multinationale, trebuie sa fii nebun sau sa te pregatesti de la inceput, sa faci o afacere mica pe piata neagra", a spus Sorin Minea, in cadrul unui interviu pentru Business24.

Spuneati, la sfarsitul anului trecut, ca 2012 va fi hotarator pentru evolutia economiei romanesti "fie ne revenim, fie ne prabusim". Puteti face o prognoza a situatiei economice pana la sfarsitul anului, dupa primele cinci luni?

Nu pot pentru ca tocmai s-a schimbat guvernul si nu stiu ce se va intampla. Cum o luase Ungureanu, era complet in alta lume, acum astept sa vad. S-ar putea sa se dreaga ceva. Sa vedem ce se va intampla cu TVA-ul pentru alimente.

Industria alimentara, daca punem si bauturile, e prima ramura a economiei - 41 de miliarde de euro. Nefiscalizata, este posibil ca cifrele sa se dubleze.

Asadar, merita sa investesti intr-o afacere in industria alimentara in Romania, in momentul de fata?

La ora actuala, trebuie sa fii nebun sa investestei in industria alimentara. Intr-o piata nefiscalizata in proportie de 50%, o piata care in proportie de 90% e ocupata de multinationale, trebuie sa fii nebun sau sa te pregatesti de la inceput, sa faci o afacere mica pe piata neagra.

Daca se fiscalizeaza, atunci se poate discuta. Deocamdata, e foarte mult loc in agricultura. Fiscalizarea agriculturii ar crea un debuseu fantastic.

Cu toate acestea, dumneavostra activati cu succes in aceasta industrie problematica. Asadar, care este secretul reusitei omului de afaceri Sorin Minea?

Eu am inceput acum 22 de ani, nu ieri si depinde ce intelegeti prin succes. Daca am o evolutie buna pe piata, pe plan financiar? Ca sa vorbesc de profit in aceasta perioada, ar insemna sa fiu nebun. Nu exista profit in industria alimentara. Suntem cativa care am rezistat pe piata, pentru ca am fost mai greu de asasinat de catre industria neagra, ca aveam branduri cat de cat cunoscute. Insa haosul, evaziunea, micile smecherii care se practica, relatia cu unele lanturi de retail sunt tot mai periculoase.

Ce planuri de business aveti pentru viitorul apropiat?

Planurile mele de viitor sunt luminoase. Nu vorbesc despre ele niciodata. Tot ce pot spune e ca acum, desi se merge pe scaderea calitatii produselor, eu o sa revin la retele consacrate ale anilor '70 la toate produsele, cu riscurile si preturile de rigoare. In momente de criza, in care toata lumea isi bate joc si nu stii ce mai poti manca, noi scoatem toti aditivii din mancare si le oferim gustul de acum 50 de ani, cu condimente si cu tot ce trebuie facut. Vedem cum reactioneaza piata.

Sunteti un om secretos cand vine vorba de propriul business. Este un principiu de viata dobandit in urma unor experiente neplacute?

Eu vorbesc foarte mult in general, dar ceea e vobesc eu, poate fi luat in consideare sau nu. Sa spun cum fac si ce fac, mai ales in ceea ce priveste afacerea mea, nu este constructiv, pentru ca am invatat in ultimii ani, ca absolut orice spui, a doua zi vine unul si face absolut acelasi lucru.

Cu asemenea calitati, v-ar sta bine si in politica. Va tenteaza?

Sunt un tip greu de coordonat si imposibil se subordonat. Nu iubesc costumele si cravata, asadar, nu ma vad intr-un minister.

Cum vedeti industria mass-media?

Ce reprosez intregii prese este ca marea majoritate a stririlor sunt de scandal si neverificate. Iar unele dintre articolele de scandal se intorc impotriva unora care sunt nevinovati. In urma scandalurilor pe alimente, conservanti, au pierdut producatorii romani si au castigat cei din import.

Din pacate, televiziunea e impartita in doua tabere foarte clare: una pro si una contra diferite partide. Cautam numai scandal in fiecare chestiune. Nu facem analiza. Putini sunt cei din presa care pot face acest lucru.

Legat de relatia cu mass-media, ati trecut printr-un moment neplacut in urma cu cateva luni, cand prezentatorul emisiunii la care erati invitat, v-a confundat cu alta persoana. Cu toate acestea, ati trecut usor peste situatie si ati dat dovada de detasare. Cum comentati incidentul?

Prezentatorul n-a avut nicio vina. Incidentul m-a amuzat si atat, am fost invitat de producator. Mi-a spus pe nume cand m-a sunat, am primit mai multe telefoane. Am acceptat pentru ca nu poti sa refuzi la infinit, desi nici nu stiam ce televiziune este. Mi-au spus ca au sediul langa mine.

M-am intalnit cu domnul prezentator si am discutat in parcare timp de 20 de minute despre masini. Am facut greseala sa nu ma mai prezint.

Prezentatorul era foarte simpatic, ne-am inteles bine, iar in clipa cand m-a botezat, pe mine m-a bufnit putin rasul. Am facut o scurta prezentare, i-am spus tot despre mine, ca sa il ajut. A fost o discutie simpatica, de o ora, despre obiceiuri alimentare, religie.

I-am spus fiului meu inainte, ca plec la emisiune. Cand m-am intors acasa, se tavaleau de ras si el si nevasta mea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2936 ori