Romania, codasa la descarcarea de aplicatii mobile

Vineri, 20 Aprilie 2012, ora 12:02
2245 citiri
Romania, codasa la descarcarea de aplicatii mobile

Romania este codasa la numarul aplicatiilor descarcate pe dispozitivele mobile, comparativ cu Germania, Marea Britanie, Franta, Italia si Spania si cu mult in urma Japoniei.

In Romania sunt descarcate in medie 4-5 aplicatii pe un device mobil, in timp ce americanii au aproximativ 23 de aplicatii mobile pe smartphone-uri, iar japonezii cate 45. Conform estimarilor specialistilor, pana in 2015 vor fi descarcate, aproximativ 100 de miliarde de aplicatii mobile, iar piata va atinge o valoare de 25 miliarde de dolari, releva un comunicat de presa remis de Syscom Digital.

"In privinta aplicatiilor, Romania este la inceput de drum, atat in ceea ce priveste consumul de aplicatii, cat si in ceea ce priveste dezvoltarea de aplicatii pentru end-useri si marketeri. Aplicatiile mobile dezvoltate pentru piata romaneasca genereaza vanzari absolut marginale, peste 90% dintre utilizatori preferand sa descarce doar aplicatii gratuite", spune Maia Novolan, director general Syscom Digital, agentie de marketing mobil si interactiv care utilizeaza aplicatii mobile de ultima generatie in campanii de comunicare.

Doar pana la finalul anului, utilizatorii ar putea cheltui aproximativ 16 miliarde de dolari la nivel global pentru astfel de aplicatii, mai ales in conditiile in care 2.000 de titluri noi sunt introduse in magazinele online in fiecare zi, numarul total de aplicatii pentru iOS, Android, BlackBerry si Windows fiind de aproximativ un milion.

Si dezvoltatorii romani de software sunt prezenti pe aceasta piata. Aproximativ 400 de aplicatii realizate de romani sunt disponibile in Appstore si un numar similar in Google Play. Conform estimarilor, pana la finalul anului, numarul se va mari de cinci ori.

Aplicatiile, din ce in ce mai atractive pentru publicitari

Un efect imediat al aplicatiilor este cresterea vanzarilor de publicitate mobila. Strategiile de monetizare de tipul "free to download", dar si publicitatea sau achizitionarea in interiorul aplicatiei, vor fi tot mai vizibile in perioada urmatoare si vor fi promovate, cel mai probabil, si de dezvoltatorii romani.

Campaniile multinationale de marketing au primit bugete marite in ultimii doi ani pentru canalele mobile, experimentand cu aplicatii de ultima ora pentru a concretiza rapid oportunitatile imediate de marketing si, pe termen mediu, de vanzari. Cheltuilelile globale pe publicitate mobila vor atinge 7,5 miliarde de dolari.

In topul celor mai descarcate aplicatii se numara Angry Birds, Facebook si Skype, Google Maps, iBooks si multe altele. Cele mai folosite aplicatii in Romania sunt cele destinate retelelor de socializare, insa cele mai descarcate sunt jocurile.

Conform unui studiu despre tendintele pe piata globala de aplicatii mobile in 2012, realizat de Garner Inc, utilizatorii prefera conectarea la retelele sociale prin aplicatii optimizate pentru platformele mobile. Acestea atrag un trafic urias, iar companiile de publicitate sunt din ce in ce mai atrase de posibilitatea marketarii produselor prin intermediul acestor aplicatiilor retelelor de socialziare.

"Inca de anul trecut, de cand am lansat prima aplicatie Facebook din Romania care permite inscrierea de coduri in campanii promotionale, erau activi peste 2,5 milioane de utilizatori ai retelei.", specifica Maia Novolan. Astazi Facebook are peste 4,7 milioane de utilizatori in Romania, iar in ultimul an numarul celor care intra in retea de pe platformele mobile s-a dublat, conform operatorilor de telefonie mobila.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#aplicatii mobile, #aplicatii Romania, #aplicatii Android, #reclame aplicatii mobile , #Software telefoane