Instagram: Povestea de un miliard de dolari

Marti, 10 Aprilie 2012, ora 12:14
2465 citiri
Instagram: Povestea de un miliard de dolari
Fondatorii Instagram

Facebook a anuntat luni achizitia aplicatiei Instagram pentru un miliard de dolari, cea mai mare astfel de achizitie efectuata vreodata de compania lui Zuckerberg. Cum a reusit insa Instagram sa ajunga in doi ani de zile sa valoreze o asemenea suma?

Cateodata un start-up are pur si simplu ideea potrivita, la timpul potrivit, iar Instagram se incadreaza in aceasta categorie. Compania fondata in 2010 are doar 13 angajati, dar aplicatia are in prezent un succes imens in randul utilizatorilor de iPhone, peste 27 milioane de fani utilizand-o, scrie TechCruch.

Fondatorii companiei, Kevin Systrom si Mike Krieger au lucrat la alte proiecte destinate telefoanelor mobile. Krieger a lucrat la Meebo, iar in facultate a lucrat la o aplicatie de photo-sharing. Systrom, in schimb, a lucrat la un alt start-up, orientat pe calatorii, achizitionat de asemenea de Facebook. In plus, a lucrat si la Google si la Twitter, inainte ca aceasta companie sa ajunga faimoasa.

La inceputul lui 2010, Systrom a venit cu cateva idei. In acea perioada, localizarea ajunsese la moda. Foursquare fusese lansat in 2009 si transformase acest aspect intr-un fenomen cultural.

Astfel, el a creat o aplicatie numita Burbn, care avea 4 butoane. Cu ajutorul ei puteai sa "te muti" pe harta si sa iti faci publice planurile, dar din punctul de vedere al experientei utilizatorului, lasa de dorit. Chiar daca utilizatorii nu isi actualizau des locatia, ei isi impartaseau pozele.

Atunci i s-a alaturat si Krieger, care vroia o schimbare de decor dupa un an si jumatate la Meebo. Impreuna, ei au observat cum utilizatorii se indreptau mai mult spre capacitatea de photo-sharing a aplicatiei. Acest lucru i-a facut sa analizeze toate aplicatiile populare destinate fotografiilor.

Au renuntat la Burbn si au luat-o de la capat. Systrom a vazut un aspect care merita abordat, in ciuda numarului mare de aplicatii din aceasta categorie. Hipstamatic avea foarte multe filtre, pentru customizarea pozelor, dar nu era axat pe social media. Astfel, Systrom a creat Instagram pentru a ocupa locul dintre Hipstamatic si Facebook.

A fost nevoie de mai multe luni de experimente si prototipuri pentru a ajunge la forma finala a Instagram, care ofera utilizatorilor multiple optiuni. Aplicatia nu obliga utilizatorii sa adauge taguri despre persoanele din poza sau despre locatia in care a fost facuta, fotografiile putand sa fie urcate pe Internet in doar 3 clickuri.

Ascensiunea Instagram

La sfarsitul lunii septembrie 2010, aplicatia a fost lansata oficial. In prima zi, 25.000 de oameni au descarcat aplicatia pentru iPhone, intr-o perioada in care nu erau foarte multe astfel de telefoane pe piata.

Dupa aceea, totul a luat avant. A patra generatie de iPhone era abia lansata, iar camera performanta cu care era dotat telefonul era exact ce aveau nevoie utilizatorii pentru a profita la maxim de noua aplicatie.

In doar trei luni, peste un milion de oameni foloseau aplicatia, pentru ca apoi numarul sa creasca rapid pana la 10 milioane.

Iar asta nu i-a costat nimic pe cei doi "parinti".

Krieger isi cara laptopul dupa el pentru a-l scoate repede daca site-ul se prabusea, ceea ce a trebuit sa faca de mai multe ori, inclusiv in mijlocul cinei, sau in baruri.

Instagram s-a dezvoltat atat de repede, incat a depasit cu mult numarul de utilizatori al altor aplicatii de acest gen. Systrom a anuntat, in cadrul SXSW, ca s-a atins numarul de 27 milioane de utilizatori inregistrati.

Daca luam in considerare ca Apple a vandut 315 milioane de dispozitive cu iOS pana acum, inseamna ca Instagram este utilizat de aproape 10% din toate iPhone-urile active.

In cursul saptamanii trecute, Instagram s-a lansat si pe platforma Android si a adunat 1 milion de utilizatori in doar 24 de ore, si peste 5 milioane la ora actuala.

Cine se imbogateste din vanzare?

Conform datelor financiare listate de companie, cofondatorul Instagram si CEO Kevin Systrom detine 40% din companie, ceea ce inseamna ca probabil ca obtine 400 milioane de dolari din vanzare. Cofondator Mike Krieger va obtine si el aproximativ 100 milioane dolari. Investitorii companiei vor primi si ei o parte din bani. Benchmark Capital, care a imprumutat compania in 2011 va castiga aproximativ 180 milioane de dolari, detinand 18% din actiuni. Alte doua companii vor castiga si ele cate 100 milioane de dolari fiecare.

Celelalte 100 milioane de dolari vor fi impartite intre angajatii companiei, in functie de perioada petrecuta in companie.

#succes Instagram, #vanzare Instagram Facebook, #Instagram Facebook, #aplicatie photosharing Instagram , #Software foto