Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Oamenii nu stiu ce vor pana cand nu le aratam noi"

Crezi ca esti stapan pe alegerile tale? Afla cat de mult te influenteaza deja inteligenta artificiala

Crezi ca esti stapan pe alegerile tale? Afla cat de mult te influenteaza deja inteligenta artificiala


Dezvoltarea sectorului e-commerce aduce si o serie de schimbari in modul in care alegem un produs in defavoarea altora, remarca o analiza a furnizorului global de tehnologii de retargetare RTB House.

Daca pana nu demult eram tentati sa luam recomandarea rudelor si prietenilor drept sfat de capatai in alegerea unui produs sau a unor destinatii turistice, acum calculatoarele par sa suplineasca cu succes rolul de consilieri in recomandarea de produse si servicii personalizate pentru fiecare utilizator de internet.

In raportul Nielsen "Global Trust in Advertising", cumparatorii se bazeaza frecvent pe review-uri si pe comparatoarele de pret. Cu toate acestea, recomandarile personale sunt cele mai eficiente. Astfel, cele mai credibile promovari vin de la persoanele pe care clientii le cunosc si in care au incredere.

Pana la 83% din respondentii care au participat la raport sustin ca sunt complet sau in mare masura increzatori in sugestiile familiei si ale prietenilor.

Insa, in noul context al publicitatii online se dovedeste ca programele inteligente cunosc foarte bine cumparatorii si le pot face recomandari de produse in functie de nevoile specifice ale acestora.

Mai mult, spre deosebire de cercul de apropiati, computerele nu necesita o implicare emotionala cu clientul pentru a-i oferi o varianta din noianul de oferte gasite in mediul online.

"Algoritmii programelor simuleaza modul de gandire al creierului uman si pot furniza rezultate logice, fara indoieli sau implicarea emotiilor. Urmeaza regulile fixate de advertiser, dar, mai important, invata si pot aplica reguli noi care tin cont de proactivitate si performanta", considera expertii RTB House.

"Expertiza" despre obiceiurile de consum ale unei persoane vine, in prezent, din istoricul ofertelor achizitionate sau vizualizate, ce au ales clientii cu preferinte similare, data si timpul de vizualizare pentru anumite oferte.

Tehnologiile folosite pentru recomandare urmaresc acesti parametri si sugereaza produse. Astfel, colecteaza si analizeaza milioane de indicatori despre preferinte si furnizeaza recomandari precise.

"Acuratetea in acest caz e data de volumul mare de date disponibile. Cu cat sunt mai multe, cu atat mai bine.

Aici intervine utilitatea tehnologiei deep learning, o ramura inovatoare a inteligentei artificiale, care rezolva probleme prin replicarea modului in care creierul uman proceseaza informatii si creeaza tipare pentru luarea deciziilor.

Uneltele de deep learning pot personaliza experienta cumparatorului prin identificarea obiceiurilor de consum dupa doar una sau cateva vizite facute in magazinul online, uneori chiar si dupa prima vizita", sustin reprezentantii RTB House.

Algoritmii de tip deep learning, capabili sa invete singuri, impreuna cu analize realizate in timp real, pot duce la predictibilitate.

Serviciile de music streaming precum Spotify pot intui urmatoarea melodie pe care un utilizator vrea s-o asculte, in timp ce serviciul de video streaming YouTube poate pregati o colectie de clipuri pe care sa le redea mai departe.

Potrivit RTB House, algoritmii care invata singuri ajuta la rafinarea recomandarilor foarte mult si sporesc performanta campaniilor de advertising cu pana la 50%.

"Cel mai bine poate fi prezentat potentialul acestei tehnologii printr-un exemplu. In cazul achizitiei unui obiect vestimentar, vizitatorul unui magazin online este monitorizat automat si ii sunt invatate preferintele.

De la dimensiuni si culori pana la materiale si o multime de alti indicatori, toate acestea sunt folosite pentru a crea un profil al acelui cumparator.

Sistemul colecteaza si analizeaza in timp real datele, corelandu-le cu altele din trecut, si poate face predictii precise privind produse de interes. Astfel pot fi recomandate accesorii sau pot fi sugerati pantofii potriviti noii tinute", exemplifica expertii furnizorului de tehnologii de retargetare.

Personalizarea va fi din ce in ce mai importanta in e-commerce, dupa cum o arata si Infosys, care spune ca 86% din consumatori cred despre personalizare ca joaca un rol crucial in deciziile lor de achizitie.

Evolutia programelor de Inteligenta Artificiala si rolul lor in satisfacerea nevoilor consumatorilor par sa urmeze linia trasata in urma cu cateva decenii de vizionarul Steve Jobs, omul care a trasat directia urmata de Apple printr-o simpla fraza: "Oamenii nu stiu ce vor pana cand nu le aratam noi."

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2916 ori