Ce conteaza atunci cand alegi un furnizor de ERP

Marti, 03 Noiembrie 2015, ora 11:50
1788 citiri
Ce conteaza atunci cand alegi un furnizor de ERP
Foto: stokpic.com

Daca organizatia dumneavoastra a crescut suficient de mult astfel incat se impune adoptia unei solutii software de tip ERP sau daca a sosit timpul sa schimbati solutia ERP cu una mai puternica, adaptata nevoilor curente ale companiei, cu siguranta problema principala este cum alegeti furnizorul potrivit de software ERP.

Evident, printre primele criterii de selectie se numara pretul solutiei si daca furnizorul detine in portofoliu o solutie adaptata domeniului dvs. de activitate, precum si referintele din industria in care activati.

Totusi, aceste criterii, desi au o importanta majora, nu sunt singurele care conteaza atunci cand sunteti pe punctul de a semna contractul in vederea achizitiei unei solutii ERP.

Solutiile ERP - pe langa cost si referinte, ce conteaza?

Capacitatea furnizorului de a oferi solutii integrate - pe langa modulele din core-ul unei solutii ERP, organizatia dvs. cu siguranta la un moment dat va avea nevoie si de solutii de tip front office. Software-ul ERP este coloana vertebrala a unei companii, este software-ul pe care se bazeaza procesele de baza ale intreprinderii din toate departamentele: contabilitate, financiar, vanzari, achizitii, gestiune stocuri.

Pe langa aplicatia de back-office (ERP), orice companie interactioneaza cu clienti si va avea nevoie la un moment dat de solutii de front-office de tip CRM, sales force automation, field service.

Faptul ca un furnizor poate oferi atat solutii de back-office cat si de front-office va va scuti de multe batai de cap datorate integrarii dintre doua solutii oferite de doi furnizori diferiti. Un furnizor puternic nu detine doar un produs ERP. ERP-ul este un produs de baza iar modulele clasice din core-ul ERP nu difera foarte mult intre diferitele solutii aflate pe piata. Puterea unui furnizor sta in capacitatea acestuia de a dezvolta module adaptate industriilor in care activeaza clientii sai. In plus, un furnizor de top are capacitatea de a integra aceste module specifice industriei clientului cu aplicatii de front office dedicate imbunatatirii experientei clientilor.

Mai mult decat atat, este indicat sa va indreptati catre un furnizor care pe langa un portofoliu bogat de solutii software va poate oferi si solutii hardware si chiar solutii de backup si disaster recovery.

Nevoia de personalizare a solutiei - in general personalizarea este un lucru bun, insa nu si in cazul unui software ERP. Este mult mai eficienta adoptarea unui software care nu are nevoie de foarte multa munca de adaptare pentru a se potrivi business-ului dumneavoastra. Solutiile ERP mature sunt construite avand in minte procesele standard ale industriilor pentru care au fost gandite. Ele sunt construite tinand cont de un ansamblu de bune practici dovedite a eficientiza procesele de business ale unei intreprinderi.

Adoptia unui software ERP nu inseamna doar cumpararea unei solutii IT. Ea inseamna in primul rand un demers de schimbare a organizatiei intr-o organizatie mai eficienta, orientata spre procese si eficienta. Din acest motiv este mult mai avantajos pe termen lung ca organizatia sa adopte un set de reguli si bune practici devenite standard si sa nu incerce sa adapteze solutia software ERP pe modul in care compania isi desfasoara in prezent procesele interne.

In cazul personalizarii costul sistemului va creste iar implementarea va dura mai mult. Sistemul va deveni mai instabil iar costurile de mentenanta si de upgrade vor fi mai mari. Din acest motiv este de preferat sa alegeti din start un furnizor de ERP ce detine o solutie special gandita pentru sectorul dvs. de activitate.

Capacitatea furnizorului de a oferi training - o implementare de succes din punct de vedere tehnic nu valoreaza nimic daca angajatii dumneavoastra nu folosesc solutia ERP. Una din barierele care impiedica personalul sa adopte sistemul ERP este curba de invatare a modului de operare al solutiei. Din acest motiv, devine vital ca furnizorul de ERP sa poata oferi training de calitate si sa fie dispus sa organizeze sesiuni de training la cerere. Cel mai probabil in oferta initiala exista un pachet de training oferit la momentul finalizarii implementarii, insa angajatii pot pleca din companie iar noii veniti or sa aiba nevoie la randul lor de training. Din acest motiv trebuie sa discutati cu furnizorul posibilitatea organizarii sesiunilor de instruire la cerere, precum si costul acestora.

Mobility - cerinta ca sistemul ERP sa poata fi accesat de pe orice dispozitiv mobil a devenit obisnuita. Deja mobility este un cuvant pe buzele tuturor si probabil ca in 5 ani nici nu vor mai exista solutii software neadaptate la folosirea de pe dispozitele mobile. In anul 2015 sub nicio forma nu ar trebui sa implementati un sistem care nu este mobile friendly, altfel riscati sa doriti schimbarea lui in 3-4 ani.

Tehnologiile folosite de software-ul ERP - tehnologia evolueaza intr-un ritm ametitor, evitati sa investiti intr-un sistem ERP care foloseste tehnologii vechi si care deja incep sa nu mai fie folosite. In acelasi timp, evitati sa implementati un sistem care este dezvoltat intr-o tehnologie prea noua, care nu a apucat inca sa treaca testul timpului si sa isi dovedeasca stabilitatea.

Istoria furnizorului de ERP - cand alegeti un furnizor de ERP, pe langa companiile avute in portofoliu luati in calcul si istoria companiei in implementarea de ERP. Cand implementati o solutie ERP aveti nevoie de un partener de incredere, nu doar de un furnizor. Aveti nevoie de un furnizor care a dovedit seriozitate si care prezinta garantia faptului ca va mai fi in acelasi business si peste 5 ani.

Comunitatea de utilizatori a solutiei - cu cat comunitatea utilizatorilor este mai mare si include companii lider de piata, cu atat cresc sansele sa beneficiati de investitiile care se fac in produs pentru a raspunde nevoilor acestor companii. Un software ERP evolueaza in continuu influentat de evolutia clientilor iar cu cat clientii au o putere financiara mai mare cu atat va creste presiunea asupra furnizorului de a imbunatati permanent solutia si de a aduce dezvoltari noi.

Echipa locala de dezvoltare - avantajul de a lucra cu un furnizor care are o echipa locala de dezvoltare este lesne de inteles. Chiar daca poate parea atractiv sa lucrati cu o companie care implementeaza o solutie recunoscuta international si nu cu o companie locala, luati in calcul rapiditatea si timpul de raspuns la solicitarile dvs. In lipsa unei echipe locale, modificarile cerute vor dura extrem de mult iar in unele cazuri vor fi chiar imposibile.

Calitatea serviciilor de suport tehnic - fie ca vreti, fie ca nu, dupa finalizarea implementarii veti interactiona cu echipa de suport tehnic a furnizorului. Chiar daca furnizorul are un produs bun, in cazul in care echipa de suport nu are competentele necesare si nu respecta termenele limita intreaga activitate a business-ului dumneavoatra va avea de suferit.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#solutie erp, #furnizor ERP, #ERP mobile friendly , #Programare