Michal Golebiewski, Microsoft: Suntem departe de conditiile de dinainte de criza

Marti, 03 Ianuarie 2012, ora 08:01
2544 citiri
Michal Golebiewski, Microsoft: Suntem departe de conditiile de dinainte de criza

Cum a fost 2011 si care sunt planurile pentru 2012 in Romania ale uneia dintre cele mai puternice companii din lume, Microsoft, aflati dintr-un interviu Business24 cu Michal Golebiewski, director de marketing si operatiuni in cadrul Microsoft Romania.

Cum a fost anul 2011 pentru mediul de afaceri romanesc si in special pentru piata de software si servicii, in care activeaza Microsoft?

Romania a fost afectata de criza mai tarziu decat alte tari si inca nu vorbim de o revenire completa. Este motivul pentru care nu vorbim de un al doilea val al crizei - este acelasi. In 2011 am observat o oarecare stabilitate la nivelul pietei IT: surse externe sustin ca piata software din Romania va creste cu cel mult 1% anul acesta comparativ cu anul trecut. Totusi, suntem departe de conditiile de dinainte de criza.

Odata cu ivirea primelor semne pozitive de crestere a economiei, companiie au inceput sa priveasca deferit solutiile care ii pot ajuta sa supravietuiasca crizei. IT-ul, in general, a fost una din zonele vizate. Acum, clientii vor ca IT-ul sa-I ajute sa-si creasca business-ul - sa reduca costurile, sa creasca productivitatea si sa le permita sa se concentreze pe principalele prioritati de business.

Noile trend-uri de pe piata si cele mai recente tehnologii propun solutii IT (software si servicii) ce nu necesita o investitie initiala mare si creeaza noi oportunitati pentru utilizatori. Vorbim de serviciile cloud computing, care folosesc puterea Internetului pentru a livra instrumente de comunicare si productivitate precum e-mail, teleconferinta, management de documente, colaborare. Nu trebuie sa investesti intr-o intreaga infrastructura IT, ci doar sa iti conectezi PC-ul, tableta sau smartphone-ul la Internet sis a folosesti aplicatiile dorite.

Din cei trei ani de criza prin care a trecut Romania, care a fost cel mai dificl pentru mediul de afaceri?

Cea mai dificila perioada a fost cea de inceput a crizei, cand companiile nu stiau cum sa se comporte, cum sa actioneze, cum sa isi continue business-ul. A fost o cadere brusca si toata lumea a trebuit sa-si alinieze activitatile la noua realitate economica.

Dupa o vreme, companiile au inceput sa-si adapteze strategiile, sa creeze noi oferte si sa abordeze clientii in noi moduri. Business-urile flexibile si agile nu doar au supravietuit crizei, dar au devenit mai puternice si mai competitive.

Cum estimati ca va fi anul 2012 pentru mediul de afaceri?

2012 nu va fi un an usor pentru nicio tara europeana. Vom avea multe provocari datorate instabilitatii economice si cu siguranta aceasta instabilitate va afecta si Romania. Ce inseamna acest lucru pentru mediul de business? In primul rand, un focus principal va fi eficientizarea costurilor si cresterea productivitatii pentru a fi mai competitivi pe piata. In 2012, companiile ar trebui sa urmareasca implementarea solutiilor IT care le permit cresterea competitivitatii.

Conform unui studiu recent realizat de Vanson Bourne pentru Microsoft, 85% dintre antreprenorii si manageri romani considera ca afacerile companiilor mici si mijlocii sunt motorul economiei romanesti iar 27% apreciaza ca 2012 va fi un an mai bun, fata de 4% care estimeaza o scadere pentru perioada urmatoare. Tehnologia informatiei joaca un rol decisiv pentru doua treimi dintre companii si o treime considera ca solutiile de cloud computing vor deveni "noua normalitate".

Noi, la Microsoft suntem pregatiti pentru acest scenariu si discutam cu clientii nevoile si prioritatile lor de business pentru a le oferi cele mai bune solutii in cloud. Office 365 este prima si singura platforma de cloud majora ce respecta cele mai ridicate standarde de confidentialitate si securitate pentru companiile cu operatiuni in Uniunea Europeana. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de Vanson Bourne pentru Microsoft, in care au participat 2.100 de proprietari de companii mici si mijlocii din 21 de tari europene, inclusiv din Romania.

Mai multe detalii despre studiu se gasesc aici:http://www.microsoft.com/romania/comunicate/Comunicat.aspx?c=290

Numiti-mi trei masuri care credeti ca ar trebui luate de catre Guvern in anul urmator pentru ca economia sa intre pe un trend ascendent.

Din propria mea experienta, trebuie sa construim un ecosistem puternic de IMM-uri si sa stimulam consumul intern, pentru a accelera cresterea economica. Guvernul poate avea un impact major in acest scenariu, prin simplificarea procesului infiintarii de noi companii, reducand birocratia si oferind beneficii companiilor care creeaza noi locuri de munca.

Consumul intern este un subiect mai dificil, dar cumva dependent de construirea acestui ecosistem: fiecare noua entitate va achizitiona bunuri, iar fiecare job nou creat va aduce bani pentru consum.

Ce planuri are Microsoft in 2012?

In 2012, Microsoft se va concentra pe doua prioritati de business. Prima este intarirea pozitiei noastre in spatiul consumatorilor finali, adica promovarea PC-urilor cu Windows 7 si cresterea notorietatii si vanzarilor de Xbox 360 si Kinect. A doua prioritate este extinderea ecosistemului de parteneri si cresterea capacitatii partenerilor de a vinde solutii IT complexe si servicii in cloud.

Cu o oferta completa de servicii cloud computing pe piata din Romania, urmarim sa ne ajutam clientii sa beneficieze de cele mai recente tehnologii fara mari investitii, ajutandu-I sa creasca productivitatea companiei, acestea devenind mai competitive in contextul unei situatii dificile pe piata.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#microsoft romania, #piata software, #cum va fi in 2012 , #Piata software