Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sony si-a regasit speranta, dar problemele sunt departe de rezolvare

Sony si-a regasit speranta, dar problemele sunt departe de rezolvare

Aflata in restucturare de mai bine de trei ani din cauza rezultatelor dezamagitoare, compania japoneza Sony, prima care a renuntat la traditia samurailor pentru a aduce un CEO american, a reusit sa isi redreseze afacerile si pare sa fi revenit la crestere, desi raman multe de facut.

Aflata in restucturare de mai bine de trei ani din cauza rezultatelor dezamagitoare, compania japoneza Sony, prima care a renuntat la traditia samurailor pentru a aduce un CEO american, a reusit sa isi redreseze afacerile si pare sa fi revenit la crestere, desi raman multe de facut.

In toamna lui 2006, Sony reusea sa surprinda analistii din lumea intreaga cu cele mai slabe rezultate din ultimii ani, respectiv un profit de cateva milioane de euro la incasari de peste 12 miliarde de euro. Trimestrul de la final de an a fost insa pozitiv, cu profit de pe 1 miliard de euro, cu numai 5% sub cel din 2005.

Incasarile companiei au crescut cu 9,8%, ajungand in perioada octombrie-decembrie 2006 la 16,85 miliarde de dolari, iar singura dezamagire a fost PlayStation 3. Chiar daca nu a reusit sa ajunga din urma IBM si HP, Sony ramane una din putinele companii care au trecut de incasari de 15 miliarde de euro intr-un singur trimestru.

Sony a avut un succes aproape nesperat pe segmentul televizoare cu eran plat (LCD in special), precum si in segmentul camerelor foto digitale, produsele cu cele mai mari vanzari de sarbatori. Aici incasarile au crescut cu aproape 17 procente fata de 2005. La echipament DVD vanzarile au crescut cu 46,8%. Pe fondul acestor cresteri, incasarile diviziei de jocuri video au dezamagit, crescand cu doar 5%, in ciuda lansarii mult asteptatei console de jocuri video PlayStation 3.

Divizia de componente electronice a avut de asemenea rezultate spectaculoase, cu o crestere de 161% fata de 2005, producant aproape 1,5 miliarde de euro profit. In schimb, pierderile au venit de la jocuri video, aproape 800 de milioane de euro in trei luni.

Din punct de vedere geografic, Sony continua sa piarda teren in Japonia, crescand in schimb vanzarile in Europa cu peste 15 procente, precum si in SUA cu peste 10%. Ca nivel, cele trei regiuni aduc fiecare cam o treime din incasarile companiei (Japonia 3,93 miliarde de euro, Europa 4,4 miliarde euro si SUA 4,93 miliarde de euro), deci mai e de lucru si in celelalte regiuni.

Consola PlayStation 3 s-a lansat tarziu in SUA si Japonia, fiind de asemenea probleme cu stocul de echipamente, deci neputand fi onorate toate comenzile la timp. Sony nu a adus consola in Europa, amanand lansarea pe luna martie 2007, desi cu siguranta ar fi avut vanzari.

Totusi viitorul este pozitiv pentru Sony, compania anuntand ca va avea la inceput de an incasari mai mari decat se astepta anterior. Previziunile sale au fost ridicate cu 38%, datorita rezultatelor bune ale diviziei de electronice. Sony a avut anul trecut de rezolvat problema bateriilor de laptop care au explodat in cateva modele de notebook. Peste 10 milioane de astfel de echipamente au fost retrase de pe piata.

Sony se lupta in continuare pe piata de jocuri video cu Microsoft (Xbox) si Nintendo, iar pe partea de muzica digitala nu reuseste sa prinda din urma Apple. Pe segmentul televizoare cu ecran plat se lupta in special cu Samsung, iar la camere foto digitale are concurenti si mai puternici.

<b>Bloombiz</b>

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 751 ori