Yahoo intra din nou in cursa social media. Tumblr ii va deschide multe usi

Luni, 20 Mai 2013, ora 12:36
2466 citiri
Yahoo intra din nou in cursa social media. Tumblr ii va deschide multe usi

Yahoo a ajuns la o intelegere pentru achizitia serviciului de blogging Tumblr, pentru 1,1 miliarde de dolari, pentru a conta in cartile social media, alaturi de Google, Facebook si Twitter.

Consiliul de administratie al Yahoo a aprobat achizita Tumblr, care ar putea fi anuntat in mod oficial chiar luni, in cadrul unei conferinte Yahoo tinuta in New York, unde Tumblr isi are, de asemenea, sediul.

Achizitia, de o importanta strategica pentru Yahoo, este cea mai indrazneata miscare a Marissei Mayer, de cand a fost angajata, anul trecut, pentru a repune pe picioare gigantul Yahoo de altadata.

Marissa Mayer, CEO Yahoo

Tumblr este o platforma de blogging, dar care are multe in comun cu o retea sociala, o mare parte din caracteristicile Facebook si Twitter regasindu-se aici.

Tumblr ii va permite companiei Yahoo sa construiasca o comunitate, sa puna bazele unei alternative al Facebook si Twitter. Pentru a face acest lucru Yahoo nu are nevoie s-o ia de la inceput, asa cum a procedat Google, cu reteaua sa sociala Google+.

Platforma Tumblr a fost fondata in 2007 de catre dezvoltatorul web David Karp si, ulterior, a devenit o comunitate sociala de blogging, care atrage in mod special audienta tanara.

Ce a cumparat Yahoo

Potrivit unei cercetari efectuate de catre firma Quantcast, 29% dintre membrii Tumblr au varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, iar 19% dintre utilizatorii plaformei sunt mai tineri de 18 ani.

Tumblr, spre deosebire de Facebook, nu-si obliga utilizatorii sa-si dezvaluie adevarata identitate si nici nu solicita informatii personale.

Un utilizator Tumblr poate posta un articol, care poate include text, fotografii animate si videoclipuri. Utilizatorii pot fi urmariti, intr-un mod similar cu ceea ce ofera Twitter.

Prin aceasta achizitie este foarte probabil ca Yahoo sa se fi uitat mai putin la caracteristicile platformei si la ceea ce pot face utilizatorii prin intermediul ei si mai mult la statisticile "grele", cum ar fi faptul ca Tumblr are 75,8 milioane de posturi pe zi si un total de 50,9 miliarde de 50,9 miliarde de posturi pe 108,4 milioane de bloguri.

Tinerete fara batranete

Yahoo este in cautarea unei audiente mai tinere, iar Tumblr este solutia perfecta pentru rezolvarea acestei probleme.

Yahoo a mai incercat o data intrarea pe taramul social media, prin intermediul produsului Yahoo 360, pe care compania l-a lansat in 2005 si pe care l-a abandonat in 2008, din cauza faptului ca nu a reusit sa-l popularizeze.

Anul acesta, Yahoo a platit 30 de milioane de tolari unui adolescent britanic care a creat o aplicatie de agregare a stirilor, numita Summly.

Prin Tumblr, Yahoo incearca sa aduca prospetime unui brand care a pierdut mult la acest capitol, de-a lungul anilor.

Asa cum Google a facut din Google+ centrul unei comunitati, care se foloseste de celelalte servicii ale sale, precum Gmail, YouTube sau Google Search, tot asa si Tumblr ar putea fi punctul central al diverselor servicii pe care le ofera Yahoo in acest moment.

Mutarea Yahoo nu este lipsita de riscuri. Spre exemplu, in 2005 a cumparat Flickr, cea mai solida comunitate foto, care a fost depasita, in foarte scurt timp, de catre Instagram, cand nimeni nu se astepta. Flickr are un numar de peste 80 de milioane de utilizatori care folosesc serviciul in fiecare luna.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Yahoo achizitie Tumblr, #Tumblr platforma blogging, #Yahoo social media , #Stiri Social Media