Social media, un capitol necunoscut pentru companiile listate la BVB

Marti, 04 Decembrie 2012, ora 08:06
2231 citiri
Social media, un capitol necunoscut pentru companiile listate la BVB

Social media nu mai este doar o platforma de unelte moderne de comunicare, acestea pot fi corelate in mod direct cu performanta unei companii pe piata bursiera.

Gradul de implicare al unei companii in social media este strans lega de modul in care compania respectiva se comporta pe piata de capital, potrivit unui studiu realizat de catre agentia media Sociagility.

Cu cat o companie este mai mare, cu atat se mareste numarul de canale prin intermediul carora trebuie sa comunice cu publicul sau.

In mod surprinzator, Sociagility a descoperit ca pretul actiunilor unei companii poate fi influentat de social media.

"Scorurile mari inregistrate de companii in social media sunt asociate cu schimbari pozitive in ceea ce priveste pretul actiunilor", au declarat reprezentantii Sociagility.

Cum se prezinta in social media cele mai profitabile companii la BVB

Potrivit ultimei sedinte de tranzactionare de la BVB, top 10 companii in functie de valoarea tranzactionata au fost:

1. Fondul Proprietatea

2. Petrom

3. Carbochim Cluj Napoca

4. BRD Societe Generale

5. SIF Transilvania

6. Banca Transilvania

7. SIF Oltenia

8. SIF Muntenia

9. SIF Moldova

10.SIF Banat Crisana

Fondul Proprietatea

In afara de site-ul fondulproprietatea.ro, fondul administrat de Franklin Templeton Investments nu are niciun alt canal de comunicare online. Pe Facebook exista un cont personal cu numele Fondul Proprietatea, dar fara nicio legatura oficiala cu firma in discutie.

Petrom

Petrom, cea mai profitabila companie din Romania, are deschidere catre Facebook (facebook.com/PetromRO), Twitter(twitter.com/PetromRO), YouTube (youtube.com/user/PetromRomania) si Flickr (flickr.com/PetromRomania).

Carbochim Cluj Napoca

Carbochim, cel mai mare producator de abrazive din Romania, are doar cont de Twitter (@carbochim), care insa nu are nicio activitate si niciun utilizator care sa-l urmareasca.

Singura facilitate adresata utilizatorilor online este optiunea de abonare la newsletter-ul companiei, pe site-ul producatorului (carbochim.ro).

BRD Societe Generale

Cu toate ca BRD are cont de Facebook, acesta nu este prezent pe pagina oficiala a companiei si nici nu are nume rezervat (facebook.com/pages/BRD-Groupe-Societe-Generale/114198928632140).

Banca nu este prezenta nici pe Twitter, nici pe YouTube.

SIF Transilvania

SIF Transilvania are o pagina oficiala de Internet, dar nu este prezenta pe niciun canal social media.

Banca Transilvania

Banca Transilvania are cont de Facebook, pe care-l promoveaza direct pe pagina sa oficiala, intr-o zona speciala (facebook.com/BancaTransilvania)

Banca are peste 76.000 de like-uri adunate de la utilizatorii de Facebook.

Celelalte SIF-uri

SIF-urile nu activeaza pe Facebook, Twitter sau YouTube. Mai mult, paginile lor de Internet par rudimentare si realizate cu tehnologii invechite, iar anumite pagini nu se incarca sau se blocheaza.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#companii BVB social media, #companii Bursa social media, #Petrom social media, #SIF social media , #Stiri Social Media