Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum alegi o Agentie de Marketing Online?

Cum alegi o Agentie de Marketing Online?
Auzim des intrebari precum: Dupa ce criterii sa ma bazez atunci cand aleg sa lucrez cu o agentie de marketing online? La ce ar trebui sa ma uit prima data? E important sa aiba notorietate? Daca are notorietate, automat si serviciile ei sunt mai scumpe?

Intelegem de ce se ivesc atat de multe intrebari, este normal sa iti doresti sa lucrezi cu o agentie de online marketing care sa iti ofere solutii reale, bazate pe obiective si nevoi raportate la audienta specifica business-ului. E mai mult decat evident, iti doresti ca produsele si serviciile tale sa fie prezentate in fata consumatorilor in cea mai buna forma, sa fie insotite de campanii creative, ca in cele din urma brandul tau sa fie pe buzele tuturor.

Pare fi un proces destul de greu, nu? Ei bine, odata ce stii la ce sa te uiti, procesul se simplifica si tu vei avea parte de claritate in luarea unei decizii.

La ce sa fii atent cand alegi o agentie de Online Marketing?

1. Recenziile Pozitive ale Agentiei
javascript:void (0);
Ai fi surprins, o agentie de online marketing care se respecta are grija ca recenziile pe care le detine sa fie prezentate in fata lumii. Foarte multe agentii uita sa acorde atentie acestui criteriu, si, desi ofera servicii calitative, ele pica la testul "recenzii in Google". Pe buna dreptate, un social proof de calitate mereu va triumfa si va aduce si mai multi clienti agentiilor online de marketing.

De asemenea, ele exprima in mod cert experienta pe care compania X sau Y a avut-o cu agentia Z de publicitate. Pe langa acest aspect, Google are posibilitatea de a "vedea" care agentie este cotata mai bine in functie de specificul cautarii tale, si iti va arata recenziile companiei chiar in primele cautari.

2. Are agentia de publicitate testimoniale de la clienti?

Testimonialele sunt recenzii pozitive oferite de clienti in interiorul site-ului.
Testimonialele de cele mai multe ori, sunt realizate in urma unor probleme majore rezolvate de agentie pentru clientul si facute publice.

Tine cont, atunci cand "te lovesti" de testimoniale, ele sa fie relevante, reale, sa poti vedea identitatea clientilor.

3. Cum se promoveaza?

Daca se pot promova singuri creativ, categoric nu vor intampina probleme in a te e promova si pe tine.

Compania de marketing digital se promoveaza prin intermediul SEO sau PPC Google?

Puterea exemplului

Daca tu cauti sa iti dezvolti un site web si gasesti un site cu servicii de Web Design si Web Development care nu are o structura si un design al site-ului clara, creativa si usor de parcurs, ei bine ar fi bine sa te uiti in alta parte.

La fel si in cazul unei agentii SEO sau PPC, daca reclamele de care "te lovesti" cu privire la serviciile lor sunt prost facute, nu te conving si nu iti vorbesc pe limba ta, la fel ca si in primul caz, ar fi ideal sa cauti mai departe.


4. Agentia de Marketing este Reprezentata de un Lider?

Daca business-ul este condus de un lider cu valori, dedicat si implicat in cresterea companiei si implementarea constanta de inovatii in cadrul business-ului, e mai mult ca sigur ca serviciile de care vei avea parte, sa urmareasca aceleasi principii si valori solide. Orice companie care se respecta va avea mereu grija ca actiunile intreprinse pentru client sa fie la cele mai inalte standarde.

5. Dupa ce criterii functioneaza?

Cultura interna se refera la modul in care compania isi desfasoara operatiunile zilnice in raport cu echipa. Aceasta se rezuma la modul in care compania isi trateaza angajatii.

Prin urmare, un angajat fericit = creativitate si dedicare = rezultate masurabile si relevante pentru clienti.

Este important ca in companie sa existe o cultura bazata pe nevoi si sustinere. Si este de evitat sa lucrezi cu o companie a carei culturi nu urmareste si satisfacerea nevoilor angajatilor. Creativitatea trebuie alimentata prin suport, educatie, mediu prietenos si salarii platite la timp.

Daca compania aleasa de tine nu urmareste aceste aspecte, e posibil ca serviciile pe care le primesti sa fie slabe.

6. Transparenta

Este important sa vezi ca agentia care urmeaza sa iti realizeze campaniile de publicitate este transparenta cu rezultatele pe care le are. De la clienti, angajati, pana la furnizori si alte parteneriate. In plus, daca iti ofera si date interne, rapoarte (in cazul unor agentii de SEO) sau rezultatele unor proiecte mari, ei bine pregateste-te sa ai parte doar de surprize placute.

De asemenea, transparenta se poate vedea si in afisarea preturilor pentru serviciile pe care le ofera. Dar nu e un must-have, sunt multe agentii care nu ofera un fee al serviciilor deoarece solutiile de marketing pe care le intreprind sunt raportate la nevoile specifice ale clientilor, urmaresc o strategie personalizata si automat si costurile difera.


7. Prezenta in Social Media

In marketingul online, social media are un rol esential. Social media este folosita pentru promovare de continut, atragere de vizitatori relevanti pe retelele de socializare (pentru a fi trimisi in site, fapt ce rezulta conversia), promovarea si distribuirea de continut relativ educativ.

Toate aceste tehnici, daca sunt folosite si de agentia pe care ai luat-o sub lupa, rezulta ca vei avea parte si tu de o comunicare fructuoasa in social media.

Daca nu sunt prezenti, nu creeaza nici o forma de continut si ultima lor postare a fost facuta acum 5 luni, e indicat sa verifici daca pot compensa cu alte actiuni realizate in tot acest timp.

Concluzionand, ai in vedere toate aspectele enumerate mai sus si ofera timp acestei etape de cercetare atunci cand te uiti dupa agentie de online marketing, e posibil ca mai tarziu daca sa te coste scump pentru ca nu ai luat in calcul micile detalii.

Dupa ce ai facut selectia, in discutiile cu ei ai in vedere claritatea pe care ti-o ofera in momentul in care iti prezinta solutiile pe care le-au dezvoltat pentru tine. Si, ultimul detaliu, dar nu cel din urma, o buna parte din baza unei relatii fructuoase intre business-ul tau si agentie, sta si la tine. Transparenta mereu va fi de ambele parti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 302 ori