Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Care au fost cele mai vizibile campanii de comunicare online din ultima jumatate de an

Care au fost cele mai vizibile campanii de comunicare online din ultima jumatate de an
Cinci campanii de comunicare desfasurate in ultimele sase luni au generat pentru brandurile promovate cu 24,8% mai multe aparitii in mass-media online fata de perioada similara a anului trecut, conform unei analize de monitorizare a serviciului de media intelligence MediaIQ.

In intervalul 1 aprilie - 30 septembrie 2013 au fost scrise 1.152 de articole in care au fost mentionate brandurile, comparativ cu cele 866 inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

"Din monitorizarea online, am observat, de exemplu, ca o campanie sociala a beneficiat de o acoperire mai mare in social media decat un brand FMCG. Aceasta situatie poate indica o maturizare a utilizatorului de social media, oferind astfel oportunitati de dezvoltare si perfectionare a strategiilor viitoare in comunicare. Analizand si rezultatele campaniei pentru o retea de restaurante, am observat ca, dupa doua luni de comunicare, prezenta brandului in mass-media a crescut de cinci ori comparativ cu perioada similara a anului trecut, statistica ce ofera un indicator pertinent al eficientei unei campanii", a declarat Mihaela Enache, Partener MediaIQ.

Pepsi: cea mai mare expunere in mass - media online

Campania "Ia-ti vara in cap - Pleaca la drum doar cu Pepsi" a generat cele mai multe aparitii in mass-media online pentru brandul promovat. In intervalul 15 iulie - 12 septembrie, perioada in care s-a desfasurat campania, Pepsi a beneficiat de 639 de aparitii, cu 172 mai multe fata de perioada similara a anului trecut.

Proiectul a atras atentia si comunitatilor din social media, unde Pepsi a avut 487 de mentionari. Sloganul campaniei "Ia-ti vara in cap - Pleaca la drum doar cu Pepsi " a fost mentionat in mass - media online de 22 de ori pe durata derularii acesteia.

De profesie: medic in Romania: cea mai buna acoperire in social media

Campania "De profesie: medic in Romania", inceputa in luna aprilie a acestui an si aflata in desfasurare, a generat cel mai mare buzz in social media, cu 745 de mentionari pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri si in comentariile articolelor.

Despre exodul medicilor romani, subiectul acestei campanii, au fost scrise 61 de articole in ultimele sase luni, cu 27 mai multe fata de perioada similara a anului trecut.

Divertiland: cel mai eficient PR pentru marketing

Lansarea parcului de distractii Divertiland din Bucuresti a beneficiat de 250 de aparitii in mass-media online in ultimele cinci luni ale campaniei de promovare (aprilie - septembrie 2013).

Subiectul a fost un hot-issue si pentru social media, inregistrand un numar de 237 de mentionari pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri si in comentariile articolelor.

Springtime: cel mai viralizat slogan de campanie

"Prinde hitul verii", sloganul campaniei Springtime din perioada 5 iunie - 15 august, a beneficiat de cele mai multe mentiuni (271 de aparitii) in online dintre toate campaniile analizate. In acelasi interval, mass-media online a realizat 77 de articole despre Springtime. Comparand datele obtinute anul acesta cu datele corespunzatoare perioadei similare de anul trecut, in 2013 compania a beneficiat de un plus de 62 de aparitii.

Analizand mixul aparitiilor in toate mediile online pentru campania Springtime, Facebook (cu 34% din totalul aparitiilor) a fost principalul canal de declinare al acesteia, urmat de publicatiile centrale (cu 22%) si Twitter (cu 17,4%).

Lay's: abordare pozitiva in mass-media

In cele aproximativ doua luni in care s-a derulat (16 mai - 7 iulie), campania "Hai la duelul Lay's" a generat brandului promovat 276 de aparitii in social media, in timp ce mass-media online a mentionat numele Lay's in 125 de articole. In perioada similara a anului trecut, Lay's a avut 78 de aparitii.

Analizand continutul emotional al articolelor in care este mentionat Lay's si publicate in mass-media online pe parcursul desfasurarii camapaniei, in 15,02% dintre acestea tonul a fost pozitiv, dublu fata de cele in care tonul a fost negativ.

In ceea ce priveste tonul articolelor publicate in online despre toate cele cinci campanii si produsele promovate, acestea a fost preponderent pozitiv. Analizand mixul aparitiilor in online, campaniile au beneficiat de cea mai mare acoperire pe Facebook, in publicatii centrale si in blogosfera.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2861 ori