Viitorul publicitatii: Al doilea ecran pe TV-ul consumatorului

Marti, 10 Aprilie 2012, ora 08:46
1395 citiri
Viitorul publicitatii: Al doilea ecran pe TV-ul consumatorului

Sansele ca in timp ce te uiti la show-ul preferat sa navighezi si pe Facebook sau Twitter de pe tableta sau smartphone sunt mari, cred specialistii in publicitate, care spun ca un al doilea ecran pe TV-ul consumatorului este viitorul publicitatii.

Visul publicitarilor nu este unul, ci doua ecrane care sa capteze atentia consumatorilor, scrie CNNMoney.

Producatorii de aplicatii se grabesc sa sara in aceasta barca, plina de promisiuni, cu aplicatii care sa duca experienta TV la niveluri nemaintalnite si, evident, cu ajutorul carora se va vinde mai multa publicitate.

"Consumatorul a dus catre aceasta revolutie, prin faptul ca deja are conversatii in social media", spun Radha Subramanyam, un analist media in cadrul Nielsen.

"Publicitarii si programatorii doar tin pasul cu acest comportament obisnuit".

Exista insa, deocamdata, o situatie confunza. Inca nu se stie clar ce sunt aceste aplicatii, "ecrane secundare"? Sau "social TV"?

Potrivit Nielsen, care a facut recent publice statisticile valabile pentru cel de-al treilea trimestru al anului trecut, 68% dintre utilizatorii de tablete spun ca lucreaza la dispozitivul lor cel putin de cateva ori pe saptamana, in timp ce se uita la televizor. Aproape 63% dintre utilizatorii smartphone procedeaza la fel.

Practic, acest lucru inseamna o noua piata pentru publicitari, pentru creatorii de show-uri si pentru startup-urile social TV.

Cea mai simpla si mai rapida tactica este infiintarea unui hashtag Twitter sau introducerea unui semn Facebook in coltul ecranului, in timpul show-ului TV. Aceasta metoda este deja de domeniul trecutului.

Noile strategii implica identificarea unei solutii de a intra in poveste, astfel incat continutul, conversatia si marketingul sa se intersecteze.

Directorul executiv al Twitter, Dick Costolo, a oferit un exemplu in cadrul unui eveniment de tehnologie de anul trecut. Actorii si chiar caracterele pe care le interpreteaza sa trimta mesaje pe Twitter in timpul show-ului. Fanii iubesc interactiunea, care influenteaza in mod direct loialitatea lor.

Altii testeaza cat continut suplimentar poate fi consumat de utilizator. Show-ul "Conan", care este transmis de catre TBS, a lansat recent o aplicatie numita "Team Coco Tablet Sync App", care ofera o conversatie in timp real, concursuri, fotografii si videoclipuri din timpul show-ului, live.

Ploaie de startup-uri

In prezent, piata de publicitate pe segmentul in discutie este la inceput si multe companii iau nastere si incearca sa identifice un model de afaceri. Una dintre aceste companii este GetGlue, care se autointituleaza o retea sociala pentru divertisment. Este un fel de Foursquare pentru televiziune: utilizatorii isi actualizeaza "status-ul" si spun la ce show se uita. In acest context, castiga puncte, premii si tot felul de grade.

Compania Umami, din New York, are o alta abordare. Aplicatia pe care a dezvoltat-o pentru utilizatorii de iPad, le permite acestora sa recunoasca ce urmareste un alt utilizator, fie ca este vorba de un show live sau urmarit de pe DVR. Apoi, aplicatia ofera informatii despre show, distributie, noutati, barfe, linkuri social media si multe altele.

"Toate aceste companii recunosc ca exista ceva real aici", spune analistul Nielsen. "Dar nu toate vor castiga".

#publicitate social media, #aplicatii social media, #publicitate TV social media , #Retele sociale