Twitterul Chinei, Weibo devine instrument de marketing

Joi, 17 Noiembrie 2011, ora 09:08
1419 citiri
Twitterul Chinei, Weibo devine instrument de marketing

Weibo, cea mai populara platforma de social media din China incepe sa fie folosita de companiile multinationale din tara in cadrul strategiilor lor de marketing.

Twitter, Facebook , Youtube sau alte platforme de social media populare la nivel mondial sunt blocate in China, unde guvernul este foarte preocupat de faptul ca accesul la internet ar putea submina Partidul Comunist, dar Weibo functioneaza in voie, informeaza Reuters.

Cu peste 250 de milioane de utilizatori, dintre care majoritatea sunt persoane educate, Weibo Sina este similar cu Twitter, permitand utilizatorilor sa posteze mesaje de 140 de caractere si sa adune grupuri de abonati la continuturile difuzate.

Functional din 2009, Weibo e "dusul rece" al Chinei in ceea ce priveste social media, spune Sam Fleming, fondatorul unei companii de consultanta in social media din Shanghai. Acesta spune ca chinezii stiu deja ca daca vor sa afle ce se intampla cu adevarat in China, trebuie sa se uite pe Weibo.

Christine Lagarde, seful FMI, este cea mai recenta abonata populara al Weibo, aceasta postand pe platforma de social media traducerea in chineza a declaratiei sale de la Summit-ul APEC.

Unul din motivele pentru care Weibo se dezvolta atat de mult este si faptul ca prin aceasta platforma companiile multinationale beneficiaza de capacitatea de a ajunge direct la publicul chinez cu mesajul lor, spun expertii in branding.

In plus, ca si in cazul retelelor sociale din afara Chinei, companiile iau in considerare si aspectul financiar, promovarea in social media implicand costuri mai reduse decat promovarea in mass media traditionala.

Pe de alta parte, unii analisti avertizeaza asupra riscului ca "zgomotul" de pe Weibo poate scapa usor de sub controlul companiei, mesajul de brand putand fi contestat si rasturnat de utilizatori.

Acest risc insa nu a descurajat branduri precum Louis Vuitton, Unilever sau Coca Cola sa-si deschida conturi pe Weibo, in conditiile in care China e o piata cu o crestere rapida, iar platforma devine un instrument esential pentru realizarea mesajelor de branding.

Si celebritatile au capatat febra Weibo: Tom Cruise, Bill Gates, Maria Sharapova sau actrita Emma Watson fiind doar cativa dintre cei care si-au deschis conturi pe reteaua sociala chineza pentru a-si consolida relatiile cu fanii din zona.

Referitor la autenticitatea persoanelor care stau in spatele conturilor celebritatilor, reprezentantii Weibo declara ca le-au verificat si ca sunt reale.

Spre deosebire de Facebook si Twitter, Weibo cere internautilor la inregistrare o dovada de identificare reala.

De asemenea, numeroase departamente guvernamentale si oficiali chinezi folosesc Weibo, seful Partidului Comunist din Shanghai explicand ca guvernul foloseste Weibo pentru a fi eficienti vizavi de nevoie de a raspunde rapid poporului.

Totusi, toleranta guvernului chinez fata de Weibo se datoreaza in parte faptului ca tehnicienii retelei de socializare cenzureaza mesajele cu cuvinte-cheie sensibile din punt de vedere politic.

Din punctul de vedere al companiilor straine, beneficiul cheie al Weibo este ca le pune la dispozitie o platforma prin care isi pot segmenta publicul si in consecinta realiza mesaje publicitare bine targetate.

#Weibo social media, #social media China , #Retele sociale