O campanie in social media are succes doar prin decenta fata de consumator

Luni, 17 Noiembrie 2014, ora 12:31
4146 citiri
O campanie in social media are succes doar prin decenta fata de consumator
Foto: CohnandJansen JWT

O campanie centrata pe digital si social media are succes doar prin decenta fata de consumator. In acest mediu, unde reactia consumatorului e esentiala si imediata, e important sa fii sincer cu tine si cu cei carora te adresezi, crede Monica Radulescu, Head of Digital CohnandJansen JWT.

"Si cred ca asa poti gasi acea propunere adecvata astfel incat sa nici nu-ti subestimezi publicul, dar nici sa ceri prea mult, daca nu e cazul. Atunci cand publicitatea ramane doar la functia ei primara, aceea de a vinde (exemplele sunt multiple, de la promotii si aplicatii concurs), ea tinde sa fie ignorata sau sa atraga doar un anumit gen de target. Dar atunci cand spune o poveste sau are o misiune relevanta, ea poate deveni o mica parte din vietile oamenilor", mai spune Specialistul, pentru Business24.

Monica Radulescu si Andrei Cohn vorbesc despre tehnicile succesului in contextul in care agentia lor, CohnandJansen JWT, a castigat cinci premii in cadrul galei Internetics 2014.

"Cohn & Jansen a mai obtinut rezultate prin festivaluri, chiar si in zona de digital, dar este prima data cand o face in mod consistent si asta ma bucura foarte mult. Digitalul in agentia noastra nu a fost un plan de adecvare la piata, ci o consecinta a integrarii organice a acestuia in toata agentia de-a lungul timpului. Astazi orice om din agentie, din orice department, produce si solutii de digital. Nu avem printre noi un grup de oameni care vorbesc alta limba. Cred ca asta ne face sa fim accesibili si relevanti pentru clientii nostri. Nu este o stiinta oculta si nici nu o vindem ca atare. Acelasi demers de la insight-uri la brand-uri se manifesta acum si altfel decat in medile clasice, iar noi credem ca asta este ceea ce clientii trebuie sa evalueze", completeaza Andrei Cohn, Managing Partner & Creative Director CohnandJansen JWT.

Digitalul, solutie reala de business

Andrei Cohn este modest, si nu vrea sa spuna ca a stabilit un standard in comunicarea online din Romania, dar recunoaste ca digitalul campaniilor sale reprezinta solutii reale de business.

"Nu pot spune asta, dar pot sa spun ca digitalul campanilor noastre reprezinta solutii reale de business, nu niste apendici ai unor campanii care functioneaza si fara ei. Nu este facut la sfarsitul procesului de dragul de a avea ceva si in digital. Atunci cand a face digital este internalizat de catre toata agentia, el poate sa devina principalul pilon intr-o campanie si astfel pot sa apara solutii mai eficiente decat cele pe care clientii si le imaginau la inceput", explica acesta.

In plus, premiile nationale primite confirma ca se afla pe drumul cel bun, explica Monica Radulescu.

"Reprezinta recunoasterea muncii noastre din ultima perioada. Pe plan intern simteam deja ca focusul nostru din ultima perioada a fost in digital si in campaniile cu adevarat integrate, insa e bine ca primim recunoastere si din exterior. Forma in care este acum departamentul de digital este una destul de noua, asa ca premiile de la Internetics ne bucura pentru ca ne confirma ca suntem pe drumul cel bun".

Ce urmeaza

"Am incercat sa nu imi creez asteptari, dar speram sa avem o performanta buna anul asta la Internetics. Am avut 3 campanii mari cu componenta online, numar suficient pentru a lua titlul de Agentia Anului. Doua dintre campanii au fost apreciate de juriu, in timp ce a treia a trecut cam neobservata", mai spune Radulescu, Head of Digital CohnandJansen JWT.

Este vorba despre proiectul pentru Jacobs 3in1, un program de loializare sub forma unui joc click-based, care se intinde pe 7 luni (www.jacobs3in1.ro) Jocul este foarte complex-de la misiunile care cresc in dificultate si sunt adaptate fiecarei tipologii de jucator, pana la sutele de elemente grafice dezvoltate si atentia pentru felul in care se acorda punctajul, astfel incat sa nu se simta nimeni nedreptatit.

"A fost o munca titanica pentru acest proiect si ne bucuram ca este apreciata de catre cei care se joaca si introduc peste un milion de coduri", spune aceasta.

Cu toate acestea, nici 2015 nu reprezinta pentru ei un nou inceput.

"Inceputul a fost demult, acum 12 ani si nici 2015 nu este un nou inceput. El a fost 2014.

Este un an in care s-au schimbat foarte multe lucruri in agentie, inclusiv din punctul de vedere al digitalului. Am creat un parteneriat cu Atelieru.ro, cu care locuim si lucram impreuna sub acelasi acoperis. Nu mai avem nicio limitare a creativitatii din perspectiva know-how-ului digital si a puterii de implementare. In 2015 imi doresc ca proiectele noastre sa repete fiecare imparte tot ceea ce spun eu acum. Au un reach ceva mai mare decat interviurile mele", spune Andrei Cohn.

Monica Radulescu, Head of Digital CohnandJansen JWT: "Nu ne inscriem doar de dragul de a fi prezenti in festivaluri"

Desi isi doresc sa fie o prezenta constanta in cadrul festivalurilor, cei doi publicitari nu si-au propus lucrul acesta pana nu au avut si campaniile care sa le justifice prezenta.

"Nu ne inscriem doar de dragul de a fi prezenti in festivaluri, ci atunci cand avem si campaniile in care sa credem. In ceea ce priveste dezvoltarea, ea se va intampla natural in functie de volumul proiectelor. Momentan cred ca avem o formula optima de lucru", spune Monica Radulescu.

O industrie care trebuie guvernata de idei nu de tehnologie

Cel mai greu lucru de produs in aceasta industrie sunt ideile, puncteaza Cohn. Potrivit acestuia, foarte multi incearca sa-si aroge exclusivitatea prin tot felul de competente: unele tehnologice atunci cand este vorba de digital, unele de optimizare a bugetului atunci cand vorbim despre media sau BTL sau o agenda de telefon numai cu fire rosii daca vorbim despre PR de exemplu. Ideile sunt o limba universala, iar mijloacele de a le pune in practica sunt, de fapt, accesibile oricui.

"In ultimii ani, 'optimizarea' a fost directia guvernanta a pietei si astfel ideile au ajuns sa fie incotosmanate cu deal-uri de tot felul. Dezbracate de toate acestea, ne-am fi dat seama ca cele mai multe dintre ele sunt slabute. Chiar si astazi, cand ne-am dezvoltat intr-o agentie full service, am sa caut cea mai buna solutie pentru implementarea ideilor noastre chiar daca ea este in afara agentiei.

Pe de alta parte, profilul oamenilor care gandesc comunicare in abstract si ulterior au nevoie de altii pentru a le gasi solutii de implementare a ideilor lor in pr, btl, digital, etc, a apus demult. Natura coralifera a comunicarii din ziua de astazi ne obliga sa transcendem "genurile". Astazi poti sa detonezi o campanie in orice loc al celor 360 de grade, iar asta a intrat in cultura noastra de agentie", spune acesta.

Ideile conteaza, dar nu sunt totul

Nu se reduce totul la idei, sustine Andrei Cohn, dar este "singurul lucru fara de care ar trebui sa nu se poat".

"Din pacate, exista si exemple de agentii care dovedesc ca se poate si inca cu mare succes", explica acesta.

Ce contribuie la generarea de noi idei?

Andrei Cohn sustine ca nu are niciun secret, dar are colegi foarte buni, ar metoda difera de la unul la altul.

"Mie personal nu-mi foloseste nici brainstorming-ul, nici scandalul, dar daca cineva nu poate fara, n-am nimic impotriva", spune acesta.

Agentia a reusit sa obtina pentru brandul Aqua Carpatica, client Valvis Holding 3 premii. Brandul s-a impus la categoria "Brand Build Communities" cu campania "Water Purity Community", cu "Testul Puritatii" la categoria "Web Platformes", sectiunea "Microsites" si la categoria "Interactive Campaigns Digital Component of An Integrated Campaign", sectiunea "FMCG-Drinks.

Echipele care au lucrat pe aceste proiecte au fost formate din: Alex Negoescu -Deputy Creative Director, Alex Stanciu - Art Director, Cosmin Nicola- Web Designer, Raluca Iacob - Strategic Planner, Arina Stoenica - Account Manager, Oana McGinley - Account Executive, Raluca Diaconu - Digital Project Manager.

Campania "Love RO" realizata pentru Petrom a adus la randul ei 2 premii. Astfel, CohnandJansen JWT si Petrom au castigat la categoria "Web Platformes", sectiunea "Brand Blogs" si la categoria "Social Media", sectiunea "Online PR Special Projects".

Echipa castigatoare CohnandJansen JWT a fost formata din: Ina Simion - Client Service Director, Miriam Ivanescu - Account Director, Codruta Strat - Account Manager, Raluca Iacob - Strategic Planner, Monica Radulescu- Digital Strategic Planner, Alex Negoescu - Deputy Creative Director, Viorela Turcu - copywriter, Alex Stanciu - Art Director, Cosmin Nicola - Web Designer. De implementare s-au ocupat The Geeks.

#CohnandJansen JWT, #premii Internetics, #campanie succes social media , #Retele sociale