Cum folosesc companiile romanesti social media: Studiu GfK 2012

Luni, 23 Aprilie 2012, ora 11:43
1812 citiri
Cum folosesc companiile romanesti social media: Studiu GfK 2012

Companiile se promoveaza in mod special prin Facebook (69%) si pe forumurile de discutii (43%), potrivit celui mai recent studiu GfK.

Intentiile pentru 2012 arata o crestere usoara pentru canalele deja existente si bine pozitionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar si un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scara mai larga a Twitter-ului si blogurilor independente (crestere de 8%, respectiv 6%).

Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.

In ceea ce priveste scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarca in 2012 o concentrare semnificativ mai mare fata de 2011 pe relatia cu clientii.

Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), interactiunea clientilor cu marca pentru aproape jumatate (fata de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, reprezentand o crestere de 10 procente fata de 2011.

Scopuri foarte importante raman cresterea vanzarilor - pentru doua treimi dintre cei chestionati - si gasirea partenerilor de afaceri - pentru mai mult de jumatate.

Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#social media companii romanesti, #promovare social media Romania , #Retele sociale