Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cisco se lanseaza in domeniul social-networking

Cisco se lanseaza in domeniul social-networking

La scurt timp dupa ce IBM si-a adaptat aplicatiile software de business pentru a permite crearea de retele sociale (social-networking, site-uri pentru oameni cu interese comune, nu neaparat de dating), Cisco a anuntat achizitia companiei Five Across, specializata exact in acest gen de tehnologii.

Cel mai mare producator de echipament de retea vrea astfel sa ofere marilor companii posibilitatea de a crea pe site-urile corporatiste retele de utilizatori, clienti, angajati, parteneri si altele. Five Across este o companie cu numai 11 angajati, insa a reusit sa dezvolte o aplicatie de social networking avansata, care poate fi implementata usor in site-urile deja existente ale companiilor, fara a necesita experti in IT care sa ceara foarte multi bani.

Utilizatorii noilor aplicatii vor putea sa se inscrie in grupuri, sa faca schimb de fisiere audio, video, poze, vor putea sa creeze bloguri, podcast-uri (jurnale audio sau video), vor putea de asemenea sa isi creeze profile si asa mai departe.
Detaliile financiare ale acordului nu au fost facute publice, dar tranzactia demonstreaza ca decizia IBM nu este singulara, ci urmeaza un val de achizitii in lumea de business legate de tehnologii social networking.

La prima vedere poate parea nefiresc interesul Cisco, o companie hardware, sa cumpere un producator de software, mai ales de acest tip. Insa atat oficialii companiei, cat si analistii, spun ca Five Across se potriveste de minune in strategia Cisco. "Tehnologiile social networking incep sa fie in centrul atentiei. Internetul 2.0 este interactiv, iar oamenii sunt pasionati sa incarce poze, video, muzica. Acest lucru creeaza trafic masiv pe site, deci sunt necesare solutiile hardware ale Cisco", a explicat un analist IDC.

Cisco a inceput in ultimele 18 luni o campanie masiva de extindere pe alte segmente de activitate, iar anul trecut a lansat o campanie de promovare a brandului in randul segmentului consumer, desi firma se adreseaza in mod traditional companiilor. "Compania a devenit mai agresiva in domeniul tehnologiilor consumer, cum ar fi streamingul de video, retele la domiciliu sau chiar produse care conecteaza echipamentele digitale", a spus analistul IDC.

Anul trecut a fost inaugurata si divizia Media Solutions, care dezvolta si vinde solutii pentru stocarea si streamingul de continut media digital - muzica, poze, filme. Cisco si-a propus sa colaboreze mai bine cu marile firme de media, producatorii de la Hollywood si casele de discuri pentru a invata mai bine cum se creeaza continutul digital si cum poate fi el stocat si utilizat mai comod pentru clientul final.

Social networking are avantajul de a fi o platforma excelenta pentru crearea de relatii intre utilizatori si incurajeaza tocmai schimbul de fisiere multimedia. Acest lucru va deveni crucial pentru companiile media pe masura ce vanzarile pe CD si DVD continua sa scada. Pe masura ce acest content digital se muta pe echipamentele de buzunar, producatorii vor trebui sa stie sa adapteze echipamentele si aplicatiile pentru a suporta mai bine aceste formate iubite de public.

Bloombiz

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 887 ori