Ce trebuie sa stie companiile care isi construiesc brand in social media

Miercuri, 28 Martie 2012, ora 13:16
1503 citiri
Ce trebuie sa stie companiile care isi construiesc brand in social media

Daca iti doresti ca eforturile pentru construirea unui brand cu ajutorul retelelor de socializare sa conduca la succes, este important sa stii ceea ce vrei si ce este important, este de parere Valerie Buckingham, Head of North America Marketing la Nokia.

Cu alte cuvinte, o comunicarea pe retelele de socializare presupune sa fii cinstit in legatura cu brandul tau, sa exprimi clar ceea ce ai de oferit, care sunt punctele slabe si ce este cel mai important pentru publicul tau, a explicat sefa de la Nokia pentru Mashable.com.

Daca nu stii sa ii asculti pe ceilalti si adopti o maniera prea obiectiva, risti sa nu rezonezi cu ceilalti sau mai rau, sa creezi o reactie negativa, care sa te impiedice sa mai poti transmite mesajul pe retelele sociale si pe alte canale media.

Concentreza-te pe indivizi!

Oamenii sunt foarte importanti in social media pentru ca ofera mai mult decat mesajul fabricat in departamentul de marketing, si anume perspectiva umana. Fara aceasta perspectiva personala, autenticitatea relatiei in social media poate fi compromisa de directiile rigide ale companiei.

Asadar, niciodata sa nu pleci de la premisa ca publicul tau reprezinta o masa omogena. Acest lucru te va ajuta sa dezvolti un plan de comunicare care va lua in condiderare daca oamenii cu care interactionezi abia se familiarizeaza cu brandul sau daca sunt consumatori loiali.

Invata sa asculti!

Este imposibil sa poti comunica fara sa stii sa asculti, la randul tau. Asadar, comunicatorii trebuie sa aiba intotdeauna o ureche ciulita la reactiile publicului si la schimbarile care se produc.

De exemplu, cand te gandesti la grupul tinta pentru industria tech, vezi "pustii" mileniului trei si ai impresia ca stii deja totul: sunt rebeli, valorile lor sunt total diferite de ale parintilor si sunt obsedati de ideea de a schimba lumea.

Insa adolescentii din ziua de azi urasc aceste stereotipuri. Daca stai putin de vorba cu ei, afli ca isi iubesc parintii care le devin prieteni pe Facebook, ca nu doresc sa plece de acasa si ca nu au neaparat o orientare liberala. Aceasta generatie pune sub semnul intrebarii consumerismul si nu manifesta loialitate fata de branduri. Si cel mai important, ei contesta tot ce e adevarat, cool si interesant...de aceea a asculta este atat de important.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#sfaturi brand social media, #Valerie Buckingha social media, #Nokia social media , #Retele sociale