Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cat platesc companiile angajatilor din social media, in Romania

Cat platesc companiile angajatilor din social media, in Romania


Cele mai cautate joburi din Romania in domeniul social media sunt pozitiile de social media manager si social media specialist, potrivit studiului State of Social Media Employment 2012, realizat de catre firma de consultanta Career Advisor.

Salariul unui angajat in functia de social media manager, la nivelul anului 2012, se
situeaza intre 500 si 1.000 de euro, in functie de nivelul de experienta, potrivit studiului, prezentat in cadrul Webstock 2012.

Salariile din social media au scazut, in contextul in care economia Romaniei a scazut. Dintre cei care au fost chestionati de catre Career Advisor, 20% aveau un salariu intre 1.000 si 4.000 de euro. Insa, majoritatea celor care lucreaza in social media (32%) au un salariu intre 300 si 500 de euro. Segmentul mediu este reprezentant de catre cei care castiga intre 500 si 1.000 de euro (26%)

Reteaua de socializare profesionala LinkedIn este unul dintre mediile cele mai folosite pentru cautarea pozitiilor din social media.

In Romania, potrivit Madalinei Uceanu, reprezentanta companiei Career Advisor, exista peste 750.000 de conturi valide.

Recrutarea managerilor, pe LinkedIn

Cele mai multe cautari sunt facute prin folosirea cuvantului cheie "online" (10.000 de cautari). O alta cautare frecventa este "online manager" (5.200). Termeni ceva mai aplicati sunt "social media manager" (3.100), "PR consultant" sau "PR specialist' (1.300) sau "social media specialist" (1.100).

Joburi romanesti in social media

Cele mai frecvente pozitii in social media sunt social media manager, social media specialist, online manager, social media consultant, PR consultant, Social Media Editor, Content Manager, New Media Specialist, Community Manager.

De unde vin cei care lucreaza in social media

Cei mai multi anagajati romani din social media au ajuns in pozitia actuala, majoritatea, din domeniul relatiilor publice (19%). Pe locurile urmatoare sunt domeniile online (11%) si mass-media (9%). Un procent semnificativ (7%) este reprezentat de catre studenti, care isi incep cariera direct in social media.

In ceea ce priveste companiile, departamentele care se ocupa de social media sunt, cel mai frecvent, departamentul de marketing (34%). Exista insa si companii care au propriul departament de social media, potrivit Madalinei Uceanu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3376 ori