Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cariera incepe pe internet. Cum sa-ti construiesti un brand online

Cariera incepe pe internet. Cum sa-ti construiesti un brand online


Majoritatea recrutarilor incep pe retelele de socializare, iar "brandul personal" a devenit noua carte de vizita. Sophie de Lorenzo de la Universitatea din Monaco iti spune cum sa-ti faci un nume online.

Proliferarea retelelor sociale a revolutionat piata de recrutare, asa ca, indiferent de domeniul in care activezi, daca nu esti prezent pe internet, nu existi. Insa aceasta prezenta nu este un lucru simplu, oamenii fiind nevoiti sa invete cateva trucuri din strategiile de marketing ale companiilor pentru a-si transforma numele in adevarate branduri.

Conform studiilor, majoritatea celor care si-au schimbat jobul in ultimii ani au facut-o prin retelele de networking.

"Platformele de networking profesional, cum ar fi: Linkedin, Twitter, Facebook sau Youtube, ofera oportunitati incredibile pentru largirea propriei retele sau pentru a fi la curent cu posturile disponibile", explica Sophie de Lorenzo, Director al Biroului Career Services & Corporate Relations al Universitatii Internationale din Monaco (Grupul INSEEC). Aceasta a lucrat multi ani ca recrutor international, devenind expert in utilizarea retelelor sociale pentru gasirea unui loc de munca.

De Lorenzo spune ca exista trei pasi importanti pentru construirea unui brand personal pe internet:

1. Gaseste-ti brandul!

Primul pas in construirea marcii este, ca si in cazul companiilor, gasirea unui brand care sa functioneze pe termen lung.

"Fiecare isi construieste profilul online asa cum se construieste un brand, adica prin crearea unei imagini de sine profesionala, cu o viziune pe termen lung", spune de Lorenzo.

In acest proces, trebuie sa-ti consideri profilul ca fiind un produs, un portofoliu de competente si aptitudini, pe care il vei lansa pe piata.

2. Gestioneaza-ti marca!

Acesta este cel mai dificil pas, deoarece social media iti cere sa fii spontan si proactiv.

Cea mai importanta regula este ca brandul sa nu fie confuz, neclar, iar posesorul marcii trebuie sa stie sa asculte, sa nu fie critic si sa nu cenzureze.

3. Nu cere un loc de munca!

Prezenta online nu trebuie sa aiba ca scop "cersirea" unui loc de munca, ci gasirea acestuia in urma relatiilor pe care ti le creezi.

"Puteti sa abordati in mod direct persoanele pe care nu le cunoasteti, dar nu pentru a cere un job. Baza unei retele este dezvoltarea unei relatii "win-win", din care fiecare castiga. Cereti un sfat, o opinie, o expertiza, dar niciodata un loc de munca", mai spune Sophie de Lorenzo.

Pentru a creste sanatos online, invita-i in mod sistematic pe cei pe care ii cunosti in retelele tale si vezi ce contacte aveti in comun.

"Daca intalniti cinci noi oameni de afaceri sau profesionisti pe saptamana, aceasta inseamna un potential de cel putin 20 de contacte noi care intra in propria voastra retea", mai spune experta in recrutare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3109 ori