Social media reprezinta un instrument important pentru consolidarea unui brand si cateva din cele mai populare companii din lume au profitat din plin de aceasta resursa de marketing relativ ieftina.
Evolutia brandurilor pe retelele de socializare Facebook, YouTube si Twitter, dar si pe bloguri a fost monitorizata de agentia Dachis Group, citata de BusinessInsider.com.
5. Starbucks
Brand love: +26%
Social Business Index: 26
Starbucks este un veteran al topurilor pe tema popularitatii in social media, care creste incontinuu. De altfel, 2012 nu a facut exceptie de la trendul general: compania a furnizat subiecte de discutie pentru 19 milioane de noi fani.
4. Adidas
Brand love: +35%
Social Business Index: 25
Adidas, in schimb, a reusit sa stranga 34 milioane de noi fani in 2012. Compania a justificat cifrele astronomice, prin discutiile pozitive si informative pe care le-a sustinut in social meida pe parcursul ultimului an.
3. JetBlue
Brand love: +40%
Social Business Index: 218
Compania aeriana JetBlue a trecut prin cateva momente critice la inceputul anului 2012, in urma unor stiri cu impact negativ despre un pilot care a facut un atac de panica in timpul serviciului. Cu toate acestea, seriozitatea cu care a abordat zona de social media, mai ales in perioada vacantelor, a condus compania catre succes in 2012.
2. LinkedIn
Brand love: +47%
Social Business Index: 309
Performantele financiare, combinate cu noi functii pentru utilizatori au facut din LinkedIn un magnet de pozitivitate in 2012. Cu ajutorul acestei perceptii a publicului, site-ul a reusit in 2013 sa se transforme dintr-o retea de business sterila, intr-o adevarata platforma de comunicare.
1. Apple
Brand love: +57%
Social Business Index: 32
Lansarile iPhone 5 si iPad Mini de la finalul anului au reusit sa neutralizeze controversele legate de fabricarea componentelor sau de efectele mortii lui Steve Jobs, asupra business-ului. Asadar, Apple a reusit performanta celei mai bune evolutii in social media in 2012.