Cum sa castigi clienti prin social media

Marti, 17 Iunie 2014, ora 16:20
1883 citiri
Cum sa castigi clienti prin social media
Radu Turcescu - consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Acceptarea retelelor de socializare drept un instrument de promovare eficient se afla inca la inceput de drum. Oamenii de afaceri inca apeleaza la publicitatea traditionala. Brand-urile cu vechime, prinse in strategii de marketing conventional, reusesc cu greu sa se reorienteze catre o strategie online.

Astazi voi oferi cateva sfaturi valoroase cu privire la social media.

Dezvolta o strategie pentru fiecare platforma in parte

Doar datorita faptului ca o noua retea de socializare este la moda, nu inseamna ca toate firmele ar trebui sa se inghesuie sa o utilizeze. In schimb, firmele ar trebui sa identifice platforma utilizata de clientii sai. De exemplu, Pinterest este o retea de socializare utilizata predominant de femei ; daca un brand incearca sa atraga mai multi barbate, ar trebui sa se gandeasca sa utilizeze alta retea de socializare.

Odata identifica reteaua optima de socializare, te invit sa creezi un plan de actiune care sa includa postari frecvente si o comunicare interactive cu publicul.

Creeaza continut captivant, atragator

Tinand cont de numarul mare de competitori, firmele au obligatia de a crea continut care sa atraga atentia si pe care publicul sa-l distribuie mai departe. Cu cat o postare va fi distribuita de mai multe persoane, cu atat numarul celor care vor intra in contact cu firma ta va creste.

Oamenii tind sa distribuie continutul care este mai putin promotional si mai mult personal. In acest sens, firmele trebuie sa identifice acel continut care sa nu fie legat direct de produsele pe care e comercializeaza ; practice, trebuie sa creeze continut inspirational, frumos si folositor.

Postarea pozelor este una dintre cele mai cunoscute strategii prin care poti comunica cu publicul tau. Este de asemenea si extreme de eficient deoarece oamenii gandesc in imagini. Twitter-ul tocmai a adaugat optiunea de a adauga imagini in postari. Youtube-ul este reteaua de socializare cu cea mai mare crestere, iar Instagram este o retea de success in randul tinerilor.

Creeaza continut relevant, la moda

Firmele trebuie sa fie in pas cu moda. In acest sens, trage cu ochiul la postarile grupului tau tinta. Incearca sa intelegi care sunt subiectele de discutii. Ce fel de poze posteaza.? Ce fel de video-uri sunt appreciate ?

In acelasi timp, te invit sa creezi postari care sa fie in concordanta cu subiectele de discutii ale grupului tau tinta. De exemplu, daca publicul tau vorbeste despre cultura, este contraindicate ca postarile tale sa fie legate de Campionatul Mondial de Fotbal. O buna idee insa ar fi sa te interesezi care sunt cele mai cautate piese de teatru si sa informezi publicul cu privire la programul acestora.

Interactioneaza cu persoanele influente si bloggeri

Influentii si bloggerii sunt voci extrem de respectate in mediul online. Firmele ar trebui sa incheie colaborari cu aceste persoane, alaturi de care sa creeze continut de calitate. Rolul influentului sau al bloggerului ar fi sa ofere credibilitate postarilor si, implicit, firmei tale. In acelasi timp, influentii sunt urmariti de un numar extrem de mare de persoane. Tocmai din aceasta cauza, mesajul tau va ajunge la un numar foarte mare de persoane.

Organizarea concursurilor online, in parteneriat cu un influent sau blogger, reprezinta o forma exceptionala de promovare a firmei pe care o conduci. Aceste concursuri sunt de obicei organizate astfel :

  • Like pe o poza + like pagina de brand + share poza
  • La final, prin tragere la sorti, va fi aleasa persoana castigatoare. Un rol foarte important il joaca premiul concursului. Fii foarte atent ca intotdeauna sa alegi un premiu atractiv, astfel incat numarul participantilor sa fie foarte mare.

    Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    #strategii marketing, #tehnici promovare, #consiliere PR companii , #Campanii publicitate