Solutiile tehnice gasite de Comisia de privazare in cazul Automobile Craiova raman confuze. Sebastian Vladescu spune ca agentul economic, respectiv uzina de la Craiova, este cea care trebuie sa plateasca suma de 27 de milioane de euro considerata de Bruxelles ajutor de stat ilegal.
Tot Vladescu explica insa ca, la data platii, proprietarul companiei va fi Ford care, prin calitatea de detinator al pachetului majoritar, trebuie sa achite datoriile.
Lyle Watters,
seful echipei de negociere din partea Ford a declarat pentru The Money
Channel ca pretul pe care compania sa il va achita pentru pachetul de
72% din Automobile Craiova ramane de 57 de milioane de euro. "Ford va
prelua 72% din companie si speram sa realizeze acest lucru pana la
sfarsitul lunii. In acest proces de achizitie, compania va inregistra
in bilant plata celor 27 de milioane de euro. Deci, decizia
Bruxelles-ului va avea un impact economic asupra Fordului", a declarat
Watters.
Presedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu, spune ca, pe
de o parte, Automobile Craiova este cea care trebui sa plateasca
datoria de 27 de milioane de euro, bani pe care ii poate plati, sustine
el.
Pe de alta parte "din punct de vedere tehnic este mai complicat pentru
ca Ford este proprietarul din acel moment si proprietarul plateste.
Trebuie sa luati in considerare ca in contract este si un program de
restructurare inclus, ceea ce va schimba structura actionariatului deci
sunt aspecte tehnice multe", a spus Vladescu.
Ford spune ca intarzierile in procesul de privatizare sunt minime si ca
va incepe productia de autoturisme la inceputului lui 2009.