Primarul Craiovei, Antonie Solomon, spune ca semnarea acordului de garantie cu Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru un imprumut de 400 de milioane de euro va permite companiei Ford sa inceapa productia de automobile in municipiu, asa cum a promis, ceea ce inseamna dezvoltarea economica a zonei.
"Maine (joi - n. r.), se semneaza la sediul Guvernului acel imprumut intre Ministerul de Finante, firma Ford si Banca Europeana de Investitii (BEI) in suma de peste 400 de milioane de euro. Asta inseamna ca statul roman garanteaza acesti bani, iar Ford poate sa inceapa sa-si dezvolte productia, asa cum a promis si pana la sfarsitul anului 2011 sa produca la capacitate maxima. Asta inseamna subcontractori, inseamna salariati, noi angajari si toata lumea multumita", a declarat primarul Antonie Solomon, in cadrul unei conferinte de presa, precizeaza Mediafax.
Banca Europeana de Investitii va acorda companiei Ford Romania un imprumut in suma de 400 milioane de euro destinat sustinerii programului de investitii la uzina din Craiova.
Din partea BEI, acordul va fi semnat de vicepresedintele institutiei Matthias Kollatz Ahnen.
BEI a aprobat in luna mai un imprumut de 600 milioane euro catre Ford Europa, dintre care 200 milioane euro sunt destinate cercetarii si dezvoltarii la compania Ford Werke GmbH din Germania, iar 400 milioane euro vor fi investite in proiectul uzinei de la Craiova.
Guvernul a decis deja sa acorde
Ford garantii de 320 de milioane de euro, care acopera 80% din creditul de la Banca Europeana de Investitii destinat confinantarii unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de dioxid de carbon si productiei ulterioare la uzina din Craiova.
Garantia a fost autorizata, in luna noiembrie, de catre Comisia Europeana. Grupul Ford a devenit actionar majoritar la
Automobile Craiova in 2007, cand a achizitionat 72,4% din capitalul firmei de la statul roman, pentru 57 de milioane de euro.
Ulterior, participatia grupului a crescut la peste 90%. Ford a programat pentru activitatile din Romania investitii de 1,2 miliarde euro, finantate in cote egale, de cate 600 de milioane de euro, de BEI si Ford Europa.