De ce s-au scumpit unele produse după plafonarea adaosului comercial. "Retailerii câștigă per ansamblu cât câștigau și înainte"

Miercuri, 14 Februarie 2024, ora 09:36
0 citiri
De ce s-au scumpit unele produse după plafonarea adaosului comercial. "Retailerii câștigă per ansamblu cât câștigau și înainte"

Plafonarea adaosului comercial a dus la ieftinirea produselor de bază, în schimb, s-au scumpit alte produse, pentru ca retailerii să compenseze pierderile.

„Dacă te așezi pe salteaua de apă, ea se lasă într-o parte și crește în altă parte. Este ceea ce în economie se numește 'waterbed effect'”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Întrebat dacă a observat creșteri de prețuri la alte produse, poate non-alimentare, în această perioadă în care Guvernul a limitat adaosul comercial la anumite alimente de bază, președintele Consiliului Concurenței a spus că da.

”Am văzut într-adevăr că în perioada în care scad prețurile la produsele de bază, se văd creșteri la alte produse. Undeva marja comercială, câștigurile retailerilor se conservă. Câștigă mai puțin pe produse de bază și ceva mai mult pe alte produse.

Oamenii care cumpăra produse de bază sunt cumva avantajați și cei care cumpără alte tipuri de produse, mai scumpe, plătesc ceva mai mult”, a mai declarat Chirițoiu, citat de Hotnews.ro.

Acesta spune că s-au scumpit atât produse alimentare, cât și non-alimentare.

„Ne-am uitat pe ansamblul pachetului, cum au evoluat marjele. În economie se spune waterbed effect. Dacă te așezi pe salteaua de apă ea se lasă într-o parte și crește în altă parte. Ce vedem este o conservare a marjei, adică retailerii câștigă per ansamblu cât câștigau și înainte. Câștigă ceva mai puțin la produsele mai ieftine și mai mult la celelalte. Pe ansamblu sunt tot pe la 2% marjă netă.”, a mai declarat Chirițoiu.

...citeste mai departe despre "De ce s-au scumpit unele produse după plafonarea adaosului comercial. "Retailerii câștigă per ansamblu cât câștigau și înainte"" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Rata inflației a scăzut în martie. Produsele alimentare și serviciile care s-au scumpit cel mai mult
Rata inflației a scăzut în martie. Produsele alimentare și serviciile care s-au scumpit cel mai mult
Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 6,6% în martie, de la 7,2% în februarie, conform datelor anunţate joi, 11 aprilie, de Institutul Naţional de Statistică (INS), aceasta fiind cea de-a...
China folosește inteligența artificială pentru a influența alegerile din SUA
China folosește inteligența artificială pentru a influența alegerile din SUA
Potrivit unui raport recent publicat de Microsoft Threat Analysis Center (MTAC), atât China cât și Coreea de Nord intensifică eforturile de a influența procesul electoral din Statele Unite ale...
#scumpiri preturi, #pret, #scumpiri alimente, #plafonare preturi, #Bogdan Chiritoiu Consiliul Concurentei , #Stiri Preturi