Telefoane mobile: analistii vad crestere pe linie

Vineri, 25 Ianuarie 2008, ora 21:14
992 citiri
Telefoane mobile: analistii vad crestere pe linie

Mai multe studii legate de cresterea puternica a vanzarilor de telefoane mobile in 2007 si continuata 2008 sunt intarite si de alte firme de analiza, chiar daca procentele anuntat difera de la studiu la studiu.
Recent, compania de cercetate Strategy Analytics a anuntat ca vanzarile de telefoane mobile au crescut cu 10% anul trecut, iar in trimestrul patru a fost o crestere a vanzarilor de 13 procente. Compania mai spune ca Nokia a ajuns la 40% cota de piata din nou, iar Samsung s-a mentinut pe locul doi la nivel mondial, Motorola fiind intr-o pozitie din ce in ce mai dificila.

Vanzarile Sony Ericsson au crescut, dar este cea mai slaba crestere din ultimii ani, avertizau analistii. Compania estima ca in 2007 s-au vandut 1,12 miliarde de telefoane mobile in lume, iar in 2008 spune ca se vor vinde 1,2 miliarde de celulare, deci o crestere de peste 10 procente.

Compania rivala, International Data Corp. (IDC) noteaza ca rata de crestere a vanzarilor este mai mare pe trimestrul al patrulea. Ei confirma si informatia ca sud-coreenii de la Samsung sunt numarul doi mondial.

Strategy Analytics spune ca in trimestrul trei s-au vandut 332 milioane de telefoane mobile, iar IDC anunta fix 334 de milioane, subliniind faptul ca este primul trimestru din istorie cand vanzarile depasesc pragul de 300 de milioane de dolari.

Procentul de crestere pentru IDC este de 15,3% in trimestrul patru, cu o medie anuala de crestre de 12,4% fata de 2006. Anul trecut s-au vandut dupa cifrele IDC circa 1,14 miliarde de telefoane mobile, iar Nokia se mentine lider al industriei de la distanta.

"Desi pina acum cresterea vanzarilor Samsung era in linie cu nivelurile medii ale industriei, in 2007 a cunoscut o crestere a vanzarilor de circa patru ori mai mare decat restul industriei", a declarat analistul IDC Ramon Llamas.

"Astfel, Samsung a reusit sa ajunga pe locul doi, depasind Motorola", a reafirmat el. Samsung a mers pe publicul cunoscator, care vrea sa isi schimbe celularul cu unul nou, care sa ofere functii avansate la un pret mai bun. Samsung a lansat atat telefoane high-end, de nivel avansat, dar si terminale middle, cu pret accesibil si functii bune.

Compania sud-coreeana a avut vanzari foarte bune in Statele Unite si Europa, dar si in Asia. Devine clar ca Motorola are nevoie de o noua strategie pentru a iesi din situatia dificila, noteaza analistii.

Totusi, IDC noteaza ca nu e bine sa supraestimam situatia pe piata telefoanelor mobile. "In mod traditional, cresterea vanzarilor de telefoane mobile de sarbatori era de 18-30 de procente, iar anul trecut a fost o crestere secventiala de 11,6% (Q4 fata de trimestrul 3)", a explicat analistul. Sperantele producatorilor ca se vor mentine nivelurile ridicate de crestere sunt nerealiste. Iar in 2008 vor fi cresteri single-digit, maxim 9%, a spus el.

Pe trimestrul patru al 2007 Nokia a vandut mai mult decat Samsung, Motorola si LG la un loc, iar vanzarile puteau sa fie mai bune daca nu existau probleme cu livrarea unor componente comandate la alti furnizori. In continuare cele mai ieftine telefoane, Nokia 1100 si 1200 sunt cele mai vandute, in timp ce profitul vine de la N-Series.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.