Samsung pariaza pe televizoarele LCD

Marti, 19 Mai 2009, ora 16:31
1501 citiri
Samsung pariaza pe televizoarele LCD

Producatorul sud-coreean de electronice Samsung a anuntat ca este numarul unu mondial pe segmentul televizoare si pariaza anul acesta pe LCD , segment pe care va realiza vanzari mai bune anul acesta peste media industriei si mai bune decat principalii competitori, spun oficialii companiei. Sigur, pentru calitatea imaginii, oficialii Samsung recunosc ca modelele pe tehnologie LED sunt cele mai potrivite.

„Anul 2009 nu va fi unul usor, dar vrem sa fim numarul unu pe piata si sa aducem noi produse pe piata, precum televizoarele LED”, a declarat un oficial Samsung la Reuters Technology Summit. Compania sud-coreeana are o cota de piata globala de 19% pe segmentul televizoare, fiind pe primul loc.

Samsung este de asemenea numarul doi pe telefoane mobile, cel mai mare producator de cipuri de memorie si este in top la o multime de alte echipamente electronice.

Dar este la fel de afectat de criza economica la fel ca si rivalii din Japonia sau LG Electronics. „Totusi, scaderea vanzarilor nu este atat de severa pe cat anticipasem noi, am reusit sa fim deasupra mediei industriei in primul trimestru”, a declarat oficialul citat.

Samsung vrea sa creasca pe LCD TV cu aproape 10 procente in ciuda perioadei de criza, avand in target pentru 2009 vanzari de 22 de milioane de unitati.

Analistii DisplaySearch sustin ca vanzarile totale de televizoare LCD vor creste cu 15 procente in 2009. Problema cea mai mare ar fi ca scad dramatic preturile si marjele de profit ale producatorilor.

Oficialii Samsung spun ca au mai multe scenarii, inclusiv unul pentru cazul cand totul va merge mai bine decat anticipam acum. Totusi nu au fost oferite informatii suplimentare in acest sens.

„Oamenii renunta la vacante exotice si la mersul la restaurant, dar investesc in divertismentul la domiciliu”, spun specialistii Samsung.

Noua generatie de televizoare LED are succes la entuziastii tehnologiei. La telefoanele mobile diferenta dintre LCD si LED este vizibila, iar probabil ca imaginea pe televizor are o calitate mult mai buna pe tehnologiile gen AMOLED sau OLED.

Mai mult, televizoarele LED sunt construite pe tehnologii ecologice, cu eliminarea substantelor toxice, materiale mai reciclabile, consum redus de energie.

„Comparand cu LCD, folosirea unui televizor LED pe timp de patru ani produce o reducere a costurilor care ar permite achizitionarea unui televizor nou”, a declarat un oficial Samsung.

De la lansarea gamei LED au fost expediate in magazinele din toata lumea peste 200.000 de modele de televizoare pe noua tehnologie.

Compania de analiza DisplaySearch sustine ca noua tehnologie se va bucura peste cativa ani de succes comercial. Vanzarile vor totaliza 32,4 milioane de unitati in 2015, comparat cu 7,3 milioane in 2010. Deocamdata, anul acesta doar cateva sute de mii de televizoare LED vor ajunge in casele utilizatorilor.

Diferenta de pret fata de LCD este inca mare, la televizoarele cu diagonala mare LED-ul este mai scump cu 500-700 de dolari, spun specialistii. Totusi, peste cativa ani se va schimba situatia, spun specialistii.

#lcd, #samsung, #televizor , #stiri Samsung