Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Samsung si Hyundai se tem de 2012

Samsung si Hyundai se tem de 2012


Samsung si Hyundai si-au avertizat, luni, angajatii ca urmeaza un an dificil pentru mediul de afaceri, in contextul incetinirii cresterii economice. Fie ca au facut-o prin viu grai, fie prin scrisori, ambele companii si-au exprimat teama pentru ceea ce urmeaza, prin intermediul unor discursuri de inceput de an, tinute de directorii generali.

Exportatorii din Coreea de Sud, cea de-a patra economie a Asiei dupa marime, nu s-au confruntat cu probleme foarte mari in perioada in care moneda won s-a depreciat insa se ingrijoreaza tot mai tare. Motivul: cererea in scadere pentru autoturismele, echipamentele electronice si navele produse in tara, scrie Financial Times.

Samsung Electronics a depasit Apple in topul celor mai mari producatori de smartphone in trimestrul trei, insa productia sa de cipuri si ecrane a fost afectata de scaderea preturilor. In plus, noile domenii catre care se indreapta, precum tehnologia LED sau celulele solare, par sa inainteze foarte greu.

Competitia este cea mai mare amenintare pentru compania sud coreeana: Nokia isi lanseaza smartphone-urile pe baza de Windows, iar Motorola si LG Electronics castiga tot mai mult din cota de piata cu noile lor produse.

Lee Kun-hee, CEO Samsung Electronics le-a cerut angajatilor sai sa fie mult mai deschisi spre inovatie in 2012, chiar daca se asteapta deja ca vanzarile din 2011 sa depaseasca recordul de 133,7 miliarde de euro in 2010.

"Anul acesta, incetinirea cresterii economice va persista iar nesiguranta din mediul de afaceri nu va putea fi indepartata prea usor", a declarat acesta intr-un discurs de Anul Nou pentru angajati.

"Viitorul Samsung depinde de noile afaceri, noile produse si noile tehnologii. Trebuie sa ne facem o cultura corporativa mult mai deschisa, mai flexibila si inovatoare", a adaugat acesta.

Hyundai se asteapta la o competitie dura, in 2012

Hyundai si Kia Motors formeaza impreuna cel de-al cincilea concern producator de autoturisme din lume, insa se vor confrunta cu o competitie tot mai mare din partea rivalilor japonezi care incep sa isi revina dupa pierderile cauzate de tsunami-ul de anul trecut. Chiar Toyota estima luna trecuta ca vanzarile in 2012 vor creste pana la o cifra record de 8,48 milioane de autoturisme.

Intr-o scrisoare adresata angajatilor, Chung Mong-koo, CEO Hyundai, a subliniat importanta imbunatatirii calitatii si a valorii de brand in eforturile de a extinde cota de piata a companiei, tocmai in contextul in care se asteapta o incetinire a cresterii in industria auto.

"Industria auto in 2012 urmeaza sa scada, iar competitia intre companii, sa creaca", a spus acesta angajatilor.

Analistii se asteapta ca majoritatea companiilor sud coreene sa inceapa sa simta efectele incetinirii economice globale.

"E greu sa estimezi care vor fi performantele, insa incetinirea cresterii este, intr-adevar, de asteptat in ceea ce priveste vanzarile si profiturile de operare din cauza cererii tot mai slabe", a declarat Moon Jung-up, reprezentant Daishin Securities.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1334 ori