Proca decide strategia de consolidare in 2008

Vineri, 09 Noiembrie 2007, ora 14:47
988 citiri
Proca decide strategia de consolidare in 2008

Proca Romania, brandul de distributie IT&C al grupului RTC, estimeaza pentru 2008 cresterea cifrei de afaceri cu 40%, strategia de consolidare a companiei care se va decide anul viitor incluzand o eventuala achizitie, fuziune sau vanzare a companiei.

"Perspectiva noastra asupra viitorului pietei de distributie IT este ca se va stabiliza la doi-trei jucatori importanti. Pentru ca Proca sa se numere printre acestia, luam in considerare o eventuala achizitie, fuziune sau vanzare a companiei. In cursul anului 2008 vom decide care dintre variante este cea mai potrivita pentru consolidarea firmei", a declarat Sorin Stancu, CEO Proca.

Proca si-a crescut cifra de afaceri pe primele noua luni ale acestui an cu 20%, pana la 24 milioane de euro, potrivit companiei.

"Motoarele acestor cresteri au fost atat evolutia pietei de IT&C romanesti, cat si o serie de branduri din segmentul premium, care au inregistrat vanzari semnificative in Romania", a declarat Sorin Stancu, CEO Proca. Pentru 2007, cifra de afaceri a companiei va depasi 40 milioane de euro, reprezentand o crestere de peste 20% fata de rezultatele anului precedent.

"Pentru anul viitor, estimam o cifra de afaceri de 55 milioane de euro, reprezentand o crestere de aproape 40%.

Motivul este atat evolutia pietei, cat si fructificarea planurilor de dezvoltare ale ProCA incepute in 2007 si care vor continua in 2008", a adaugat Sorin Stancu. Compania va investi aproximativ 500.000 de euro in implementarea solutiei de management al resurselor companiei SAP si a solutiei web IBM WebSphere. Vanzarile de produse Sony au crescut de cinci ori in primele noua luni ale acestui an fata de perioada similara din 2006. Proca a vandut camere foto, video si accesorii Sony, in valoare de aproximativ 0,5 milioane de euro. Vanzari in crestere s-au inregistrat si la produsele Benq.

Fata de anul trecut, cand se afla putin peste pragul de un milion de euro, in cele noua luni ale anului 2007, vanzarile de produse Benq au depasit deja 2,2 milioane de euro, iar trendul ascendent este mai abrupt odata cu apropierea sarbatorilor.

In ceea ce priveste segmentul echipamentelor periferice, cele mai mari cifre de vanzari s-au inregistrat in privinta multifunctionalelor, atat cele laser, cat si cele color. Produsele Canon au inregistrat vanzari de 3,1 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de perioada similara a anului 2006.

Pe segmentul monitoarelor, Proca a realizat o cifra de afaceri de cinci milioane de euro prin vanzarea brandurilor Philips, Benq si Aoc. Cele mai vandute sunt monitoarele de 19 inci, in detrimentul celor de 17 inci, pe fondul nivelului de pret apropiat.

Pe segmentul MP3 playerelor sau al dispozitivelor bazate pe memorie flash, Proca si-a crescut de cinci ori vanzarile.

Continuarea in Business Standard

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...