Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romtelecom anunta investitii de 200 milioane euro pentru 2007

Romtelecom anunta investitii de 200 milioane euro pentru 2007
Operatorul de telecomunicatii Romtelecom va investi in 2007 aproximativ 200 milioane de euro pentru modernizarea retelei si diversificarea ofertei de produse si servicii, a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.

'In ultimii sapte ani, compania a investit peste 1,5 miliarde euro, acestea fiind directionate catre modernizarea retelei si a sistemului de customer care, dar si catre diversificarea ofertei de produse si servicii. Numai in 2006 valoarea investitiilor a depasit 200 milioane de euro', a precizat Ioannidis.

Proiectul 'Clientul pe locul 1' - de reorientare a politicii companiei catre client - este initiativa principala a operatorului in perioada urmatoare, mai ales ca Romtelecom continua sa piarda din abonatii de telefonie fixa.

'Prima etapa a fost oferta recent lansata si se refera la cresterea beneficiilor clientilor persoane fizice pentru telefonie fixa si introducerea primului abonament cu minute nelimitate in retea, dar si la reducere la jumatate a preturilor pentru Internet de banda larga prin ADSL - ClickNet. Vom continua in aceeasi directie, insa nu putem face publice planurile concrete ale companiei', a spus Yorgos Ioannidis.

Directorul general al Romtelecom a anuntat in momentul preluarii conducerii la Romtelecom, in luna februarie a acestui an, ca orientarea companiei catre client ar putea oferi abonatilor in acest an pachete cu patru servicii incluse - Internet, telefonie fixa si mobila si televiziune.

'In prezent, exista discutii cu operatorul de telefonie mobila - Cosmote pentru definirea unei oferte comune de servicii, dar inca nu putem da detalii suplimentare', a subliniat directorul general al Romtelecom.

Romtelecom mizeaza, in acest an, pe 300.000 de clienti pentru serviciul de acces la Internet in banda larga ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), in conditiile in care in aprilie avea 150.000 de clienti ADSL, iar 50.000 au fost atrasi numai in acest an.

De asemenea, in sectorul televiziunii digitale, unde s-a lansat la finele lui 2006, Romtelecom a atras pentru serviciul Dolce peste 200.000 de clienti, iar pentru sfarsitul lui 2007, conducerea companiei estimeaza dublarea numarului de clienti, pana la 400.000.

Conducerea companiei intentioneaza sa se orienteze mai mult catre sectorul de business pentru atragerea unui numar mare de astfel de clienti, dar si catre furnizarea de servicii Wi-MAX, ca o complementare a tehnologiei pe care o dezvolta in prezent /ADSL/.

'Avand in vedere interesul crescut al clientilor nostri atat fata de serviciile de Internet, cat si fata de cele de televiziune digitala, avem asteptari optimiste in acest an pentru serviciul de gazduire a datelor oferit de Romtelecom - CyberHost - ', a adaugat Yorgos Ioannidis.

La jumatatea lunii aprilie 2007, valoarea totala a contractelor incheiate de companiile care folosesc serviciile centrului de gazduire a datelor Romtelecom se ridica la doua milioane euro, cel mai recent client al CyberHost fiind Renault Tehnologie Roumanie.

Romtelecom avea la finele lunii martie 2007 un numar de 3,222 milioane de abonati la telefonia fixa, cu 16 la suta mai putin decat in aceeasi perioada din 2006. Numarul de angajati, la sfarsitul primului trimestru al acestui an, a ramas constant fata de sfarsitul anului trecut, respectiv 12.257.

Potrivit datelor furnizate de actionarul majoritar al Romtelecom, operatorul elen OTE, profitul net al Romtelecom a crescut, in primul trimestru, cu 5,3 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 19,8 milioane euro, sustinut in mare parte de noile servicii lansate - Internet de banda larga prin ADSL si televiziune digitala.

Romtelecom inregistrase in primul trimestru al acestui an venituri in valoare de 222,1 milioane de euro, o scadere de 0,4 procente fata de cele 222,9 milioane de euro obtinute in aceeasi perioada a anului trecut.

In ceea ce priveste numarul reclamatiilor primite de operatorul traditional de telefonie fixa, conducerea Romtelecom a pecizat ca numarul acestora constituie o informatie confidentiala desi primul subiect pe lista celor reclamate este cel legat de valoarea convorbirilor aferente serviciilor cu valoare adaugata.

'In acest caz clientii trebuie sa stie ca au la dispozitie posibilitatea de a parola gratuit accesul la astfel de numere', precizeaza conducerea Romtelecom.

Romtelecom este detinut, in proportie de 54 la suta, de grupul grec de telecomunicatii OTE, restul actiunilor (44,99 la suta) fiind ale statului roman, prin Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

<b>Bloombiz</b>

(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1261 ori