Romtelecom a inregistrat un profit de peste 107 milioane de euro anul trecut

Joi, 24 Februarie 2005, ora 17:26
1102 citiri

In 2004, compania a inregistrat venituri de aproximativ 839 de milioane de euro, o crestere cu cinci procente fata de anul 2003.In ceea ce priveste cheltuielile, acestea au fost reduse cu mai bine de 25 de milioane de euro, scazand de la 579 de milioane de euro in 2003 la 554 de milioane in 2004.

Din cauza Cosmorom si a altor cheltuieli cum ar fi platile compensatorii pentru cei 5.786 de angajati, compania a inregistrat plati de 168 de milioane de euro.

In cele din urma profitul Romtelecom dupa impozitare a fost de 107 milioande de euro.

James Stuart Hubley, director general Romtelecom spune ca rezultatele financiare ale companiei au fost intocmite conform standardelor contabile din Statele Unite ale Americii.

Cu toate ca nu au inregistrat o crestere spectaculoasa a liniilor telefonice puse in functiune, Romtelecom spune ca a reusit sa treaca 450.000 de linii analogice la sistemul digital.

In Capitala, liniile telefonice sunt aproape suta la suta pe sistemul digital, iar la nivel national Romtelecom precizeaza ca reteaua digitala reprezinta peste 82 la suta, in crestere cu 12 procente fata de anul 2003.

Traficul pe liniile telefonice Romtelecom inregistrat in 2004 a scazut cu trei procente fata de 2003, ajungand la 12,182 milioane de minute.

Prioritatile pe 2005 ale companiei sunt: modernizarea si extinderea retelei, introducerea serviciilor de date si banda larga si nu in ultimul rand introducerea pachetelor de servicii cu preturi speciale.

"Pentru modernizarea retelei avem un program de investitii de aproximativ 500 de milioane de euro care se va derula pe parcursul a trei ani", spune James Stuart Hubley,

James Stuart Hubley a precizat ca in cel mult patru ani va trece la modernizarea retelei, de ultima ora, ceea ce va permite ca Romtelecom sa scada costurile.

Prin noul sistem de facturare care va fi implementat in iulie, reprezentantii companiei spun ca vor adapta preturile in functie de clienti.

"Vom croi pe masura clientului serviciile de facturare. Vom incerca sa facem lucrul acesta pe client", a spus James Stuart Hubley.

Costul sistemului de facturare este de aproximativ 14 milioane de euro.

Solutia de redresare a companiei Cosmorom in opinia lui Hubley ar fi sa se gaseasca un partener viabil din domeniul telefoniei fara fir.

Nu in ultimul rand reprezentantii companiei au spus ca vor pregati listarea la bursa pana in 2006.