Reteaua de magazine Romtelecom s-a redus in 2011 cu 12 unitati, la 60, doua dintre cele inchise fiind preluate in administrare de fosti angajati ai companiei. Acestia, incurajati de vanzarile bune, au solicitat in acest an deschiderea de noi locatii sub brandul Romtelecom.
"Romtelecom realizeaza periodic analize de profitabilitate a activitatii magazinelor si punctelor de vanzare din reteaua sa si ia masuri pentru optimizare, care pot insemna inclusiv desfiintarea unor asemenea magazine sau relocarea acestora. In discutiile avute cu angajatii afectati de inchidere a aparut propunerea de preluare a unor magazine de catre acestia, idee pe care compania a evaluat-o si ulterior a implementat-o ca proiect pilot pentru doua magazine, amplasate in Medias si Birlad", au declarat pentru Mediafax reprezentantii Romtelecom.
Locatiile din Medias si Birlad functioneaza foarte bine in prezent
Oferta de preluare a magazinelor a vizat toate cele 12 magazine inchise si a fost acceptata numai pentru locatiile din Medias si Birlad.
"Aceste doua magazine functioneaza foarte bine in prezent, pe baza de inchiriere spatiu si plati de comisioane in functie de vanzari sau facturi achitate. Fostii angajati care au preluat administrarea lor au cerut chiar deschiderea unor noi puncte de vanzare in Husi sau Sibiu, astfel incat in perioada urmatoare in aceste orase vor aparea doua noi locatii de dealer Romtelecom", au mai spus sursele citate.
Reprezentantii operatorului spun ca in cazul in care va exista interes pentru preluarea altor magazine, compania este deschisa la discutii.
In 2011, veniturile Romtelecom au scazut cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro. Numarul clientilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixa a scazut cu 5%, la 2,49 milioane.
Pe segmentul de internet broadband, baza de abonati a companiei a urcat cu 12,1% in 2011, la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) si prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienti la finele anului trecut, cu 11,9% mai multi decat la sfarsitul lui 2010.