Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Impozitul pe masini: Bentley supra-taxat, Logan avantajat - interviu Robert Negoita

Impozitul pe masini: Bentley supra-taxat, Logan avantajat - interviu Robert Negoita

Deputatul Robert Negoita a explicat, pentru Bloombiz.ro, de ce este nevoie de un nou sistem de impozitare al autoturismelor si care vor fi efectele acestui proiect legislativ, pe piata auto, in cazul in care va deveni lege.

De ce este nevoie de un nou mod de calcul al impozitului pe autoturisme?

Pentru ca proprietarii de Mercedes platesc la fel de mult ca proprietarii de Dacia, pentru ca proprietarii de Bentley platesc la fel de mult ca proprietarii de ARO.

Am incercat sa gasesc o modalitate de a modifica legea, plecand de la faptul ca sistemul fiscal nu e doar pentru a strange bani la buget, ci si pentru a corecta anumite lucruri in economie si in societate. 

Noi, prin sistemul fiscal, in zona asta, a autoturismelor, sa incurajam posesorii de autoturisme ieftine, in paranteza fiind spus, fabricate in Romania, cu capacitate cilindrica mica, adica cu un consum mic, sa facem mai putin import de combustibil.

Avem trei criterii: impozitare in functie de nivelul de poluare, in functie de capacitatea cilindrica si de valoarea masinii.

Ce valoare a masinii se va lua in calcul la second hand?

Nu are nicio relevanta pretul cu care se cumpara, pentru ca va fi conform unui catalog.

Va fi intocmit un catalog la Ministerul de Finante, un catalog care poate fi intocmit, fie de Registrul Auto Roman, fie de un grup de experti autorizati.

Notarii au un catalog, conform caruia, terenuri sau cladiri din anumite zone sunt impozitate la o anumita valoare. O valoare minimala avem la notariat.

Dar din ce stiu eu, si la Ministerul de Finante exista un catalog cu niste valori minimale, pentru ca daca eu vreau sa import maine, din SUA au autoturism Toyota, care valoreaza acolo 50.000 de dolari si eu pot sa il aduc aici in Romania, si vin cu o chitanta conform careia am dat 100 de dolari pe ea, Ministerul de Finante imi spune: "Nu conteaza cat ai dat tu pe ea, valoarea minimala e asta". 

Cum poate stabili exact Ministerul de Finante valoarea unei masini care are dotari optionale de mai multe mii de euro?

Nu trebuie sa o complicam nici prea tare, dar e putin relevant ca un Lamborghini are piele de 3000 de euro sau de 5000 de euro.

Asta e mai putin relevant. Valoarea optiunilor, din valoarea totala a unei masini poate fi 20-30%. Se face o medie si se merge pe media respectiva. Ca asa putem sa spunem, da dar una e intr-o stare mai buna sau nu.

Daca initiativa dumneavoastra va ajunge lege ce efecte ar avea asupra vanzarilor din piata auto?

Eu sper, si asta e si intentia principala, sa se vanda din ce in ce mai multe masini ieftine, cu capacitate cilindrica mica, vezi Dacia, care e exact modelul de masina pe care incerc sa il incurajez sa fie achizitionat.

In orice caz, autoturisme ieftine, cu capacitate cilindrica mica si cu nivel de poluare scazut.

O alta chestiune, daca nu reusim sa ii descurajam pe cei care vor sa scoata din tara 500.000 de euro pe un Maybach si vor neaparat, in loc sa creeze locuri de munca, aici in Romania, vor sa scoata 500.000 de euro si sa creeze locuri de munca prin Germania sau prin alte tari, macar sa plateasca o taxa locala substantiala.

Foto: Realitatea.net

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5638 ori