Dupa ce, numai anul trecut, Romtelecom a pierdut peste 400.000 de clienti de telefonie fixa, circa 10% din total, de curand operatorul a reusit sa stopeze hemoragia si sa atraga foarte multi client i prin celelalte servicii, de televiziune digitala si internet in banda larga. Serviciul de televiziune digitala Dolce de la Romtelecom, lansat in noiembrie 2006, a atins o jumatate de milion de clienti, la 16 luni de la lansarea pe piata.
Serviciul Dolce este utilizat acum, pe
aproximativ 700.000 de televizoare, de mai mult de 1,5 milioane de romani. „Cu
o medie de abonare de aproximativ 30.000 de clienti pe luna, Dolce s-a dovedit
a fi alegerea preferata de romani pentru servicii de televiziune de calitate,
atat in ceea ce priveste continutul, cat si calitatea tehnica“, a declarat
Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.
Lider pe piata serviciilor de televiziune
digitala prin satelit in Romania este RCS&RDS, al carui serviciu, DigiTV,
are peste 600.000 de clienti, dupa ultima raportare din iulie 2006. Compania nu
a comunicat evolutia numarului de clienti in acest an.
Si serviciul de internet in banda larga al Romtelecom,
ClickNet, va atinge in curand pragul de 500.000 de clienti, dupa spusele lui
Catalin Dima, directorul juridic si de relatii externe al companiei. „ClickNet
a fost puternic promovat de companie in anul 2007, si rezultatele se vad. Vom
continua sa fim agresivi pe aceasta zona de business“, a precizat Dima.
Romtelecom, deschisa spre achizitii
Compania a anuntat, de asemenea, ca doreste
sa sustina cresterea prin achizitii. „Ne vom concentra spre cresterea
serviciilor de date, a televiziunii prin satelit, si pe consolidarea telefoniei
fixe care este o prioritate pentru noi. Urmarim si o crestere prin achizitii,
pe langa cresterea organica“, a adaugat Catalin Dima.
Reprezentantii Romtelecom spun ca atata
timp cat considera ca o societate are valoare pentru companie si ca poate
asigura un avantaj concurential, vor studia posibilitatea de a achizitiona o
asemenea firma. „Totusi, aceasta nu este o sarcina usoara, suntem o societate
mare si trebuie sa investigam fiecare caz cu grija, sa avem un plan despre cum
se va desfasura achizitia“, ne-a comunicat compania.
Romtelecom este cel mai mare operator local
de telefonie fixa, cu putin peste 3 milioane de linii. Principalii competitorii
ai Romtelecom pe piata locala de telefonie fixa sunt RCS&RDS, care are
circa 1,2 milioane de clienti, si UPC, cu circa 67.000 de abonati.
CAMPANII
Mai multi clienti, dar cu sacrificii
In ultimii ani, Romtelecom a pierdut
accelerat clienti. Se impunea o noua strategie. Aceasta a venit odata cu
lansarea, in martie 2007, a campaniei „Clientul pe locul 1“. Compania a venit
cu oferte de pre- turi competitive, care urmareau stabilizarea bazei de clienti
si, eventual, atragerea unora noi, insa preturile mici au afectat veniturile.
Romtelecom a inregistrat, in 2007, venituri
in scadere cu 2,6% comparativ cu anul precedent. In ceea ce priveste profitul
operational, scaderea a fost si mai mare, de 11,2%. „Planul nostru pentru
urmatorii ani este sa avem crestere profitabila. Actiunile din prezent ne vor
aduce o profitabilitate mare pana in 2011“, a spus Yorgos Ioannidis, seful
Romtelecom.