Sedusi pe cale digitala

Vineri, 18 Aprilie 2008, ora 23:54
2086 citiri
Sedusi pe cale digitala

Dupa ce, numai anul trecut, Romtelecom a pierdut peste 400.000 de clienti de telefonie fixa, circa 10% din total, de curand operatorul a reusit sa stopeze hemoragia si sa atraga foarte multi client i prin celelalte servicii, de televiziune digitala si internet in banda larga. Serviciul de televiziune digitala Dolce de la Romtelecom, lansat in noiembrie 2006, a atins o jumatate de milion de clienti, la 16 luni de la lansarea pe piata.

Serviciul Dolce este utilizat acum, pe

aproximativ 700.000 de televizoare, de mai mult de 1,5 milioane de romani. „Cu

o medie de abonare de aproximativ 30.000 de clienti pe luna, Dolce s-a dovedit

a fi alegerea preferata de romani pentru servicii de televiziune de calitate,

atat in ceea ce priveste continutul, cat si calitatea tehnica“, a declarat

Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.

 

Lider pe piata serviciilor de televiziune

digitala prin satelit in Romania este RCS&RDS, al carui serviciu, DigiTV,

are peste 600.000 de clienti, dupa ultima raportare din iulie 2006. Compania nu

a comunicat evolutia numarului de clienti in acest an.

 

Si serviciul de internet in banda larga al Romtelecom,

ClickNet, va atinge in curand pragul de 500.000 de clienti, dupa spusele lui

Catalin Dima, directorul juridic si de relatii externe al companiei. „ClickNet

a fost puternic promovat de companie in anul 2007, si rezultatele se vad. Vom

continua sa fim agresivi pe aceasta zona de business“, a precizat Dima.

 

Romtelecom, deschisa spre achizitii

 

Compania a anuntat, de asemenea, ca doreste

sa sustina cresterea prin achizitii. „Ne vom concentra spre cresterea

serviciilor de date, a televiziunii prin satelit, si pe consolidarea telefoniei

fixe care este o prioritate pentru noi. Urmarim si o crestere prin achizitii,

pe langa cresterea organica“, a adaugat Catalin Dima.

 

Reprezentantii Romtelecom spun ca atata

timp cat considera ca o societate are valoare pentru companie si ca poate

asigura un avantaj concurential, vor studia posibilitatea de a achizitiona o

asemenea firma. „Totusi, aceasta nu este o sarcina usoara, suntem o societate

mare si trebuie sa investigam fiecare caz cu grija, sa avem un plan despre cum

se va desfasura achizitia“, ne-a comunicat compania.

 

Romtelecom este cel mai mare operator local

de telefonie fixa, cu putin peste 3 milioane de linii. Principalii competitorii

ai Romtelecom pe piata locala de telefonie fixa sunt RCS&RDS, care are

circa 1,2 milioane de clienti, si UPC, cu circa 67.000 de abonati.

 

CAMPANII

 

Mai multi clienti, dar cu sacrificii

 

In ultimii ani, Romtelecom a pierdut

accelerat clienti. Se impunea o noua strategie. Aceasta a venit odata cu

lansarea, in martie 2007, a campaniei „Clientul pe locul 1“. Compania a venit

cu oferte de pre- turi competitive, care urmareau stabilizarea bazei de clienti

si, eventual, atragerea unora noi, insa preturile mici au afectat veniturile.

 

Romtelecom a inregistrat, in 2007, venituri

in scadere cu 2,6% comparativ cu anul precedent. In ceea ce priveste profitul

operational, scaderea a fost si mai mare, de 11,2%. „Planul nostru pentru

urmatorii ani este sa avem crestere profitabila. Actiunile din prezent ne vor

aduce o profitabilitate mare pana in 2011“, a spus Yorgos Ioannidis, seful

Romtelecom.