RCS&RDS anunta cresteri pe aproape toate segmentele

Joi, 10 Iulie 2008, ora 10:44
2193 citiri
RCS&RDS anunta cresteri pe aproape toate segmentele

RCS&RDS,singurul operator telecom 4play (telefonie fixa si mobila, internet si transmisie de programe TV prin cablu si satelit) din Romania,a inregistrat,in ultimele doua luni, o crestere de 25% a numarului de utilizatori ai serviciului de telefonie mobila 3G DigiMobil, lansat la sfarsitul lui 2007.

Astfel, daca la 30 aprilie DigiMobil avea 800.000 de utilizatori, la 30 iunie serviciul avea peste un milion de clienti, dupa cum a declarat pentru Business Standard Ovidiu Ghiman, directorul comercial al RCS&RDS.


De asemenea, Ghiman a mai anuntat rezultatele, pe abonati, la 30 iunie, fata de 30 aprilie, si pe segmentele cablu TV: 1,3 milioane, fata de 1,25 milioane de clienti, internet: 800.000, fata de 750.000 de abonati, respectiv 1,1 milioane, fata de un milion de clienti pe telefonia fixa. La aceeasi data, serviciul TV prin satelit si cel de telefonie mobila aveau cate un milion de clienti.


Partea de date mobile, din cadrul serviciului de telefonie mobila 3G DigiMobil, este functionala din punct de vedere tehnic, mai multe companii din sectoarele financiar-bancar si distributie utilizand deja aceasta facilitate inca din decembrie 2007.

"Acest serviciu (de date, in cadrul DigiMobil, n.red.) este disponibil si in momentul de fata, pentru ca reteaua ii suporta si pentru ca sunt cativa clienti care utilizeaza deja aceasta facilitate, lansata inca de anul trecut, dar catre un numar limitat de clienti companii. Este vorba de companii din sectoarele financiar-bancar, distributie si altele", a declarat Ovidiu Ghiman.


Operatorul a lansat serviciul de telefonie mobila 3G DigiMobil in decembrie 2007, in baza licentei pentru frecventa de 2100 MHz, castigata in toamna anului 2006, in urma unei licitatii organizate de ANRCTI. O a doua licenta 3G a fost castigata, atunci, de catre Telemobil, operatorul retelei Zapp. Orange si Vodafone, liderii pietei de telefonie mobila, detin, fiecare, cate o asemenea licenta din 2004.


Ghiman a mai spus ca, din punct de vedere tehnic, reteaua 3G DigiMobil a fost astfel dimensionata incat sa poata sustine cel putin cateva milioane de utilizatori. "Am dimensionat reteaua acum, sa poata sustine cateva milioane de utilizatori.

Nu avem nicio problema sa sustinem cresterea prognozata din urmatorii ani, pe dimensionarea actuala. In plus, daca in anumite zone vor fi aglomerari mari de clienti, exista un proces continuu de optimizare a retelei, normal, de altfel, la orice operator de telecomunicatii, pentru orice tip de serviciu", a precizat oficialul RCS&RDS.


Operatorul este in curs de auditare a retelei sale de telefonie mobila de catre ANRCTI, pentru conformitatea cu specificatiile licentei obtinute in baza angajamentelor companiei.


"Suntem in curs de derulare a Procedurii de control si verificare a cerintelor licentei 3G de la ANRCTI. Putem confirma ca am depasit substantial angajamentele din caietul de sarcini. Asteptam in perioada urmatoare si confirmarea oficiala a autoritatilor pentru acest lucru. Angajamentul nostru initial a fost de a acoperi 180 de localitati si peste 2.500 km de drumuri nationale, dar am depasit cu mult aceste cifre", a explicat directorul comercial al RCS&RDS.


Strategia RCS&RDS, pe termen scurt si mediu, este axata pe atragerea unui numar cat mai mare de utilizatori pentru pachetul de servicii 4play (servicii de televiziune prin cablu si/sau satelit, servicii de acces la internet, telefonie fixa si telefonie mobila) la nivel national. "Ceea ce facem acum este, pe de o parte, sa convertim baza de clienti existenti catre pachetul 4 Play, dar si sa atragem un numar mare de utilizatori noi, prin extinderea ariei de acoperire cu pachetul complet de servicii in zone noi", a declarat Ghiman.

"Promovarea pachetului 4play este importanta, chiar daca la anumite momente, sunt servicii care au o rata de crestere mai mare decat altele. Aceasta vine din faptul ca intram in arii geografice noi, unde penetrarea actuala cu servicii de telecomunicatii este diferita si, atunci, si ritmul de crestere este diferit", a explicat oficialul companiei.