Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Furnizorii de telecomunicatii prefera fibra optica

Furnizorii de telecomunicatii prefera fibra optica
Vanzarile de fibra optica vor creste in 2006 cu peste 25%, iar tendinta se va pastra si in 2007, aceasta fiind solutia cea mai cautata de companiile ce furnizeaza servicii de telecomunicatii, a declarat directorul distribuitorului de cabluri Mondo Plast Bucuresti, Aurica Barbulescu."Piata romaneasca a telecomunicatiilor se actualizeaza constant si nu se va satura curand; nevoia de echipament cablat in telecomunicatii va exista pentru inca multa vreme", a adaugat Barbulescu. In ultimii doi ani piata fibrei optice a avut o dezvoltare exploziva, in 2005 inregistrandu-se cresteri de peste 50%.
Furnizorii de telecomunicatii, in speciali cei mici, alternativi, "au constatat in timp ca improvizatiile nu tin". In momentul de fata fibra optica este solutia optima atat din perspectiva pretului cat si a calitatii. Totodata, pretul cuprului si, consecutiv, al cablurilor cu axial, a urcat doar in acest an cu aproximativ 300%.

In acelasi timp, considera Nicolae Duicu, director de marketing al asociatiei micilor furnizori de internet din Bucuresti Interlan, pentru utilizatorii de internet din Romania solutiile wireless sunt inca prea costisitoare

Reprezentantii Mondo Plast apreciaza ca anual se vand in Romania cabluri cu fibra optica in valoare de aproape 50 de milioane de euro. "Este dificil sa faci aproximari privind vanzarile de fibra optica de pe piata romaneasca pentru ca se vand multe sortimente ale aceluiasi produs, iar marii furnizori de telecomunicatii isi importa singuri cablurile," a declarat Liliana Rogobete, director de vanzari la Mondo Plast.

Furnizorii alternativi de internet au fortat in mod pozitiv piata fibrei optice si, in consecinta, serviciile au o calitate superioara la preturi pentru infrastructura semnificativ mai scazute, a spus Barbulescu.

Alaturi de retelele de cartier, serviciile de televiziune prin cablu, internet si telefonie alternativa au patruns si in mediul rural necesitand solutii de conectare cu fibra optica.

Initial Mondo Plast a furnizat cabluri hibrid, pentru televiziune si internet, marilor operatori precum RCS&RDS ori UPC Astral. "Aceste companii isi importa singure infrastructura de telecomunicatii, apeleaza la furnizori locali numai in situatii de criza", a spus Barbulescu.

Mondo Plast se afla de zece ani pe piata romaneasca, comercializeaza si ofera consultanta pentru cabluri cu fibra optica produse de companiile multinationale TKF si Belden. Divizia de fibra optica a companiei a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.

Mondo Plast vinde in medie lunara 600 - 700 km de fibra optica lunar, iar preturile variaza in functie de marca, tipul si grosimea cablului, intre 0,3 si 1,8 euro pe metru.


NewsIn

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1360 ori