Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum fac bani bancherii de investitii pe piata de cablu si de internet

Cum fac bani bancherii de investitii pe piata de cablu si de internet
NewCom Telecomunicatii, operator de servicii de internet, telefonie fixa si cablu TV (sistem cunoscut sub denumirea de triple-play), in al carui actionariat se afla, printre altii, Doru Lionachescu, managing partnerul casei de investitii Capital Partners, vizeaza atingerea unui numar de 200.000 de clienti pe segmentul de internet in acest an, ceea ce l-ar plasa intre primii cinci jucatori de pe piata locala de profil.

In prezent, firma are 100.000 de clienti. Pentru comparatie, UPC, unul dintre competitorii firmei, aflat pe locul trei pe aceasta arie de business la nivel local, are un numar de 207.000 de abonati in acest moment. NewCom a avut o strategie foarte agresiva de extindere, preluind 50 de retele de cartier, de la infintarea in 2006. Compania are in portofoliu, de asemenea, 35.000 de clienti pe telefonie fixa si cablu TV.



"Am pornit, in septembrie 2006, cu o mica investitie, ulterior am luat un milion de euro credit si ne-am dezvoltat in mai multe orase din Transilvania. La inceputul anului trecut, in actionariatul companiei a intrat Doru Lionachescu, de la Capital Partners, care a adus si o investitie mare, prin doua companii off-shore, DotWork si DestLink", a declarat pentru Business Standard Mircea Lucacel-Ciceo, directorul general al NewCom si unul dintre fondatori.



Pe acest segment si la acest nivel, NewCom concureaza cu UPC Romania, care are 207.000 de abonati internet, si cu reteaua Cobalt, cu 100.000 de clienti. Liderul pietei de servicii internet este RCS&RDS (750.000 de abonati), urmat de Romtelecom (500.000 de clienti). Noua retea Injoy este prezenta in peste 35 de orase mari si 100 de localitati din tara, avand peste 135.000 de abonati in total, ponderea cea mai mare avand-o serviciile de internet, iar, pana la sfarsitul anului, se preconizeaza ca numarul abonatilor injoy va ajunge la 200.000.



Potrivit estimarilor companiei, cota de piata detinuta de injoy in acest moment este de 10% pentru serviciile de internet in pietele in care activeaza.



"Desi operam de foarte putin timp, faptul ca deja detinem o cota de 10% din piata in care suntem prezenti dovedeste ca romanii aveau nevoie de injoy, un serviciu performant care le pune la dispozitie optiuni diverse in functie de nevoile fiecaruia. Este o lume in care informatia si divertismentul sunt accesibile tuturor, convenabil, prin intermediul internetului. Eforturile noastre se concentreaza, in acest moment, pe dezvoltarea de produse noi, diversitate, inovatie si fiabilitate. Vrem sa devenim un exemplu, atat in calitatea serviciilor tehnologice oferite, cat si la nivel de customers services/suport client.



Sunt increzator ca, pana la sfarsitul anului, vom reusi o majorare semnificativa a cotei de piata", a declarat Mircea Lucacel-Ciceo, director general NewCom. Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza ca veniturile vor atinge 15 milioane de euro.



Compania a achizitionat si a retehnologizat, in decurs de un an, peste 50 de retele de cartier si operatori de cablu ce au fuzionat sub acelasi nume in iunie 2008. Printre companiile din Bucuresti se numara Best Net, Genesys Telecom, Hertza Telecom, Netmaster Communications, New Media, Omninet, Tu Net.



La nivel local, NewCom opereaza o retea de tip FTTB (fiber to the building), ce totalizeaza 5.000 km de fibra optica, iar pentru acest an se vor mai dezvolta inca 3.000 km de infrastructura. Piata romaneasca a telecomunicatiilor a inregistrat un avans semnificativ anul trecut, cele mai importante cresteri inregistrandu-se pe segmentul conexiunilor la internet si in cel al transmisiei digitale prin satelit "direct-to-home", potrivit raportului ANRCTI pe 2007.



Numarul total al conexiunilor la internet a crescut cu 76%, ajungand la o rata de penetrare de aproape 27% din populatie. "Numarul total al conexiunilor care permit accesul la internet a ajuns aproape de 5,8 milioane, inregistrand in 2007 o crestere de 76% fata de finele anului 2006, in timp ce numarul conexiunilor de acces dedicat (exclusiv acces dial up si mobil) la internet in banda larga a atins valoarea de 2,1 milioane, inregistrandu-se, astfel, o dublare a ratei de penetrare (10%, fata de 5% la sfarsitul lui 2006)", a declarat, in luna mai, Dan Georgescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.



Afacerea cu servicii internet este deosebit de dinamica, mai ales in randul retelelor de cartier, care concureaza agresiv operatorii telecom consacrati. Astfel, cele peste 1.800 de retele de cartier de internet din Romania, cu peste 300.000 de abonati, au generat, anul trecut, venituri de aproximativ 28,8 milioane de euro, potrivit estimarilor reprezentantilor Asociatiei Retelelor de Cartier, Interlan.



Aceasta piata se apropie insa de maturitate, anul 2008 rezervand o consolidare a acestui domeniu, in masura in care companiile mai mari sunt interesate de marirea portofoliului de clienti nu numai prin castigarea de noi abonati, ci si de preluarea abonatilor companiilor mai mici, prin achizitia acestora.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2264 ori