Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aroganta cablistilor

Aroganta cablistilor
Numarul de romani care folosesc Internetul de mare viteza este in crestere. Fie ca e vorba de clienti care-l folosesc pentru activitatea zilnica, fie de mici firme care au nevoie de comunicatii pentru treburile zilnice, numarul de conexiuni de banda larga este in crestere.O arata statisticile publicate ieri de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC). Doritorii de Internet de mare viteza nu prea au insa de unde alege.
Cei mai mari furnizori de Internet de banda larga sunt cablistii. La fel ca si in cazul serviciilor video, si serviciile de Internet prin cablu sunt sub monopolul a doua firme. Lipsa de concurenta are insa consecinte negative in ce priveste calitatea serviciilor prestate de cablisti. Numarul de abonati la cablul TV a crescut de la 2.808.049, la mijlocul anului 2004, la 3.324.094 la 30 iunie 2005. In acelasi rastimp, numarul de conexiuni dedicate in banda larga a crescut de zece ori, de la 20.099 la 200.176. Dintre acestea, 159.161 sunt conexiuni prin cablu coaxial si 10.206 prin fibra optica.

Spre exemplu, conexiunile prin xDSL au ajuns doar la 4.574. Piata de Internet prin cablu este dominata, arata datele ANRC, de doi operatori care ofera 99% din conexiunile de acces la Internet prin banda larga.

Este vorba despre UPC Romania/Astral si RCS &RDS.

Dar, serviciile oferite de cei doi operatori de cablu sunt inca departe de exigentele consumatorilor.

Am primit la redactie sesizari ale unor proaspeti abonati ai RCS&RDS, care au optat pentru serviciile de Internet si telefonie ale acestei firme. In momentul in care au incheiat abonamentul li s-au dat garantii ca in cel mult 30 de zile de la semnarea contractului vor avea Internet acasa. Increzatori in aceasta promisiune, ei au renuntat la fostul frunizor de Internet. La aproape doua luni de la semnarea contractului cu RDS, noii clienti ai firmei nu au parte de conectare la Internet. Pentru unii, existenta Internetului in casa este vitala, pentru ca isi desfasoara activitatea zilnica utilizand acest mijloc de comunicare.

Contractul semnat cu RCS&RDS prevede ca A"termenul de punere in functiune a serviciului este de 60 de zile de la semnarea contractului, acesta putand varia in functie de volumul de instalari ai societatiiA". A"Termenul este de 45 de zile, din cate stiu eu. Si asa este prea mult. Noi incercam sa impunem ca ritmul de conecare sa nu depaseasca o saptamanaA" ne-a asigurat cu seninatate directorul general al RCS&RDS, Alexandru Oprea.

Dar aceasta problema nu este singura semnalata de catre cititori vizavi de serviciile firmelor de cablu. A"Am avut pana de curand un abonament de internet la RDS, pe care am fost nevoit sa-l reziliez, deoarece dumnealor isi lansau faimosul serviciu de Cable Link in zona in care aveam eu o retea. Practic, mi-au intrerupt functionarea serviciului si, la repetatele mele solicitari de remediere (telefonice, scrise) nu au putut sa gaseasca pe cineva disponibilA", ne-a scris Codrut Dumitrescu. A"RDS ofera serviciu de Internet non-stop, care se intrerupe zilnic fara nici o explicatie. Serviciul tehnic RDS suna in permanenta ocupatA", spune Dorel Damian.

A"Din punct de vedere tehnic, marile companii sunt la nivel european, dar exista o problema reala a personalului care lucreaza cu publicul. In societatea noastra nu exista o cultura a lucrului cu publicul, iar noi ne alegem oamenii din aceasta societateA", se scuza directorul general al RCS &RDS, Alexandru Oprea.

A"Respectati consumatorul!A", un indemn fara urmari

Problemele cu personalul sunt reclamate de catre toate firmele de cablu. A"Pentru anul viitor avem in vedere investitii de 6-7 milioane de euro pentru imbunatatirea departamentului de relatii cu clientii, pentru instruirea personalului si modernizarea centrelor de colectare si a casieriilorA", a aratat directorul general al UPC Romania/ Astral, Richard Anderson. Presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu, Radu Petric, spune ca o buna parte din problemele reclamate de consumatori (lipsa calitatii semnalului, pierderea acestuia) se datoreaza conectarilor ilegale. A"Peste 80% din intreruperile de transmisie sunt cauzate de interventii ilegale pe cablurile la vedere. Trebuie sa investim foarte mult pentru a ascunde aceste cabluri si, de asemenea, in personal pentru a evita aceste intreruperi si pentru a oferi servicii de calitateA", a mai precizat Patric. A"Trebuie sa civilizam abonatul la cabluA", spune Radu Petric. Civilizarea inseamna si intrarea in vigoare a unor prevederi din Codul Penal care pedepesesc conectarile ilegale. Observatorii pietei comunicatiilor considera ca operatorii de calbu trebuie sa-si rezolve problemele, inainte de a da vina pe clienti.

A"Existenta operatorilor dominanti pe piata duce la o competitie nu tocmai fair. Operatorii de cablu trebuie sa tina cont ca vor aparea retelele metropolitane, care reprezinta cu adevarat o competitie pentru ei, daca nu intra pe aceasta piata. Acestea sunt retele locale, care ofera Internet din surse alternative, intrand in competitie cu cablistii. Fenomenul este similar cu ceea ce s-a intamplat in Europa, unde operatorii dominanti au incercat zadarnic sa opreasca dezvoltarea acestor reteleA", este de parere Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei de IT din Camera Deputatilor. El crede ca firmele de cablu nu trebuie sa uite ca dezvoltarea lor s-a datorat cererii consumatorilor, si ca trebuie tinut cont de cererea acestora in continuare.

A"Exista o impresie, primim numeroase plangeri la CNA, ca oamenii sunt la cheremul operatorilor de cablu. Deocamdata, relatia operatorilor de cablu cu consumatorii nu s-a schimbat prea multA", afirma si presedintele CNA, Ralu Filip. (A.N.)

Romtelecom ieftineste Internetul

Principalul operator de telefonie fixa din Romania, Romtelecom, ofera, incepand de ieri, Internet prin conexiune ADSL la un pret de 25 euro (fara TVA). Fata de abonamentul existent pana acum, de 35 euro ( fara TVA), noua oferta asigura viteze injumatatite de download (512 kbit/s) si de upload (128 kbit/s).Daca se face un

abonament pe un an de zile se platesc doar 22 euro (TVA inclus), respectiv 31 de euro

(TVA inclus).


Adrian Nuta


Averea

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1072 ori