Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vine marea semaforizare

Vine marea semaforizare

Din luna mai, traficul din zona central? a Capitalei va fi monitorizat la sange. Peste 100 de intersec?ii vor fi complet automatizate.

Inca de la inceputul anului, semafoarele din intersectiile din centru sunt schimbate si conectate

la un sistem automatizat. Este vorba despre peste 500 de semafoare noi,

dar si despre peste 100 de camere de luat vederi care vor fi montate in

toate intersectiile monitorizate.

Din 15 mai, soferii care circula prin centrul Capitalei vor fi

supravegheati non-stop cu peste 100 de camere care vor fi amplasate in

intersectii. Traficul va fi monitorizat, dintr-un centru de comanda, de

agenti de politie si de specialisti in siguranta circulatiei din

Primaria Capitalei.

Semafoarele, corelate din asfalt

Sistemul de management al traficului din Capitala va fi operational

in prima faza pe relatia Baneasa - Berceni, dar si pe traseele Carol -

Elisabeta -Eroilor si Piata Muncii - Piata Unirii - bulevardul

Libertatii. Pe aceste artere vor fi ingropate in asfalt niste "bucle de

inductie" care vor prelua semnalul dat de fluxul de masini si transmis

catre Centrul de comanda. In plus, vor exista camere de luat vederi,

care vor supraveghea modul in care soferii respecta culoarea

semaforului si regulile de circulatie. Semafoarele nu vor mai avea

timpi ficsi pentru unda verde, ci aceasta va fi stabilita chiar de

valorile de trafic din momentul respectiv. Daca senzorii din asfalt

sesizeaza ca intr-o intersectie coloana de masini este mult prea mare,

atunci zona care risca sa se blocheze primeste unda verde pentru o

perioada de timp mai mare decat este calculat initial. Timpii de

semaforizare dintre zi si noapte vor fi diferiti in functie de fluxul

de autovehicule de pe fiecare sens.

Unda verde pentru politie si Salvare

In noul sistem de management al traficului mai exista o inginerie.

Masinile politiei, pompierilor si ambulantele vor fi dotate cu niste

dispozitive numite transpondere. Acestea sunt sesizate de dispozitivele

de detectie din intersectii, iar masinile care se deplaseaza la urgente

primesc unda verde. Un alt sistem, integrat in cel de management al

traficului, vizeaza dimensionarea traficului RATB in functie de numarul

de calatori.

300 de autobuze vor avea montat un sistem GPS care va transmite in centrul de comanda informatii din trafic.

Validatoarele

de bilete de calatorie vor da numarul persoanelor care folosesc anumite

mijloace de transport. Daca undeva numarul calatorilor este in scadere,

acest fapt poate determina RATB sa reduca numarul mijloacelor de

transport din trafic de pe anumite rute.

Unde sunt calatori mai multi, RATB poate suplimenta autobuzele.

Toate informatiile ajung, evident, in centrul de comanda al

managementului traficului, care va consta intr-o sala cu 50 de

monitoare si televiziune cu circuit inchis. Tot sistemul va functiona

printr-o retea speciala de fibra optica, la care vor fi cuplate atat

aparatele si camerele din trafic, cat si semafoarele din intersectii.

"Din centrul de comanda, se poate interveni in timp real pentru

corectarea problemelor din trafic", explica directorul directiei

infrastructura din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste.

Creste viteza de deplasare

Edilii spun ca noul sistem dupa care se va circula de la vara in

Bucuresti va creste viteza de deplasare cu 5%. In prezent, viteza medie

in Capitala pentru autovehicule este de 32 de kilometri pe ora, iar

pentru transportul in comun, de 16 kilometri pe ora. Specialistii mai

spun ca echipamentele de supraveghere din intersectii vor avea

posibilitatea sa se invarta la 360 de grade, dar si sa focalizeze catre

cel mai mic detaliu. De exemplu, un sofer indisciplinat in trafic poate

fi recunoscut dupa imaginile transmise de camere, dar va fi fotografiat

si numarul masinii. Acest sistem poate depista si masini furate.

Un lucru bun pentru soferi este ca echipamentele de supraveghere nu vor

avea si functie de radar. Sistemul de management al traficului este

implementat de consortiul de firme format din UTI si Swarco si costa

municipalitatea 25.000.000 de euro.

Fara viraj la stanga


In aceasta luna, Primaria Capitalei va primi un studiu in baza

caruia pe marile bulevarde va fi interzis virajul la stanga. Acest

sistem va elimina timpii pierduti de unii soferi care stau dupa cei

care vireaza prin mijlocul bulevardului. Acelasi studiu va arata si

care vor fi arterele pe care se va introduce culoar unic pentru

mijloacele RATB. In plus, se monteaza indicatoare care ii vor ghida pe

soferi catre cartiere sau diferite obiective. Indicatoarele de

orientare catre cartiere vor fi albe, catre institutii si spitale,

maro, iar catre alte localitati vor fi alb cu albastru.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1642 ori